Tehnologia Retina Display – o miscare de marketing?

Daca ati citit zaone.ro in ultima vreme ati aflat sigur despre tehnologia Retina Display introdusa de Apple in noul sau iPhone 4, dar si despre afirmatiile lui Steve Jobs prin care spunea ca rezolutia de 326ppi al noului iPhone 4 e mult mai mare decat numarul de pixeli pe care il poate percepe un om care se uita la un asemenea display de la o distanta de 12 inch.

Ieri un fizician de la celebra universitate Princeton a contrazis afirmatiile lui Steve Jobs afirmand ca numarul maxim de pixeli pe care ochiul uman il poate distinge la o distanta de 12 inch este 477ppi si nu 300 cum spunea Steve Jobs in cadrul keynote-ului. Acelasi fizician da vina pe concurenta foarte dura intre firme care le impinge sa faca strategii de marketing foarte agresive ce includ printre altele promovarea de informatii false in ideea de a atrage consumatorii sa le cumpere produsele.

It was inaccurate to measure the resolution of the eye in terms of pixels, because the eye actually has an angular resolution of 50 cycles per degree. Therefore, if we were to compare the resolution limit of the eye with pixels on a screen, we must convert angular resolution to linear resolution. After conversions are made, a more accurate “retina display” would have a pixel resolution of 477 pixels per inch at 12 inches, Soneira calculated.

Nu e primul care acuza Apple cu privire la noula tehnologie Retina Display si cu siguranta nu e nici ultimul, poate ca intr-adevar e mai mult o miscare de marketing aceasta tehnologie insa rezultatele sunt mai mult decat evidente iar calitatea imaginii de pe ecranul iPhone 4 intrece cu mult calitatea imaginii de pe ecranul oricarui alt model de iPhone.

Voi ce parere aveti, e marketing pur sau aceasta noua tehnologie va revolutiona industria telefoanelor mobile?