O companie dezvoltatoare de aplicatii pierde 90% din profit din cauza piratarii, da vina pe Apple

Gamized este o companie dezvoltatoare de jocuri pentru iOS care a lansat acum 2 saptamani in App Store un joc numit Fingerkicks. Jocul nu este spectaculos insa este “addictive” si are succes daca stam sa ne gandim ca peste 17.000 de persoane l-au instalat deja in propriul terminal. Dezvoltatorii s-ar fi asteptat sa castige nu mai putin de 12.000£ din jocul Fingerkicks insa in realitate au reusit sa obtina doar 800£ dupa ce numai 1,163 de copii au fost vandute prin magazinul App Store.

Unfortunately, the reality is that we’ve collected less than $800 in sales for FingerKicks, and Apple’s policies (or lack thereof) are the primary reason for the huge losses. It was a bitter disappointment when we discovered that the Game Centre numbers weren’t reflected in the iTunesConnect purchase reports,” writes Fonseca. “In fact, iTC reported only 160 purchases – a substantially lower number than the number of people actually playing the game. How it that possible?

Folosind Game Center ei au vazut cati jucatori si-au inscris efectiv scorurile insa in realitate numarul de persoane care au instalat FingerKicks poate fi mult mai mare avand in vedere ca nu toata lumea foloseste Game Center. Dezvoltatorii au pierdut 90% din posibilul profit generat de Fingerkicks din cauza celor care pirateaza aplicatii si pentru un dezvoltator este de-a dreptul greu de suportat faptul ca aplicatia ta este atat de populara dar tu nu castigi nimic din dezvoltarea ei. Cei de la Gamized dau vina pe politicile companiei Apple care nu face indeajuns de multe pentru a opri pirateria insa indiferent ce ar face Apple utilizatorii vor putea oricum pirata aplicatii, mai ales ca acum acest lucru poate fi facut chiar si fara jailbreak.

Most bewildering of all is that, even with all their rhetoric chastising piracy and intellectual property theft, Apple apparently has no functional counter-piracy safeguards in place on their Game Centre – essentially permitting users to play pirated software on their Game Centre without any fear of reprisals or consequence. Maybe Apple has tried and failed to take down Installous, or maybe they’re completely powerless to stop them. In either case, until Apple fully embraces the issue and supports their vendors and suppliers, we will be forced to re-evaluate our plans for other iOS games until Apple fixes this humiliating piracy problem.

Pentru cei care pirateaza problema e simpla, iei aplicatia de unde poti, o instalezi si te bucuri de ea. Pentru dezvoltatori situatia este complicata deoarece fara acei bani ei nu au ce manca, nu au cu ce isi plati datoriile si nu vor mai oferi suport pentru aplicatii sau nu vor mai face altele. In tari precum Romania a fi dezvoltator de aplicatii nu este o slujba din care poti obtine beneficii mari decat daca esti angajat pentru proiecte, in rest iti ocupi timpul facand aplicatii pentru care multa lume nu va da bani.

Toata aceasta problema va avea o finalitate intr-o zi insa este nevoie ca Apple sa fie supusa unor presiuni din partea unor mari dezvoltatori de aplicatii altfel nu se va schimba nimic.