Android-ul nu va fi la fel de fluent precum iOS si iata de ce

44

   Am vazut dimineata un clip video in care era testata tableta Asus Eee Pad Transformer Prime, prima tableta quad-core care ruleaza Android OS, si am constatat cu surprindere ca din pacate Android-ul inca are lag in anumite aplicatii. Vorbim despre o tableta quad-core care ruleaza Android 3.2 si merge prost. Aplicatiile se deschid la fel de repede ca in iOS, paginile se incarca la fel de repede insa cand vine vorba de navigarea prin pagina se strica toata distractia. Se pare ca problemele cu acest lag in Android au legatura cu modul in care este construit sistemul de operare si conform unui fost angajat al Google, ele nu se vor rezolva vreodata.

   Explicatiile sale sunt in mare parte tehnice insa simplificand totul, Android-ul nu este gandit si optimizat la fel de bine precum iOS, Windows Phone sau BlackBerry OS. Totul incepe cu lag-ul din meniuri deoarece Android-ul nu ofera prioritate la randarea imaginilor asa cum face iOS-ul deci in Android prioritate are indeplinirea functiei pe care o face aplicatia si nu scroll-ul, zoom-ul sau inregistrarea unei apasari de buton. Pe langa toate astea exista si o limitare la 30 fps a unor meniuri si drept exemplu este dat aplicatia Photos in care un framerate de 60 fps ar fi oferit o experienta de utilizare groaznica, ma rog, mai proasta decat cea de acum.

Capping the frame rate at 30 fixes the hiccup problem at the expense of buttery smooth animations at all times. On iOS, each UI view is rendered separately and stored in memory, so many animations only require the GPU to recomposite UI views. GPUs are extremely good at this. Unfortunately, on Android, the UI hierarchy is flattened before rendering, so animations require every animating section of the screen to be redrawn.

   Din pacate Android-ul este limitat si de hardware-ul implementat in unele chip-uri, cum ar fi Nvidia Tegra 2, la care latimea de banda a memoriei este mica si insuficienta pentru a randa fara probleme UI-urile. Practic Android-ul a fost gandit ca un sistem de operare pentru telefoane fara touchscreen si trecerea la telefoanele cu touchscreen nu pare sa fi fost chiar atat de completa. Fostul angajat sustine ca Android-ul nu va fi vreodata la fel de fluid ca iOS, BlackBerry OS sau Windows Phone pentru ca modul in care administreaza resursele il impiedica sa ofere o experienta cel putin similara.