O iconita pentru iOS are rezolutia mai mare decat cea a ecranului primului Mac

  Apple are Retina Display-uri pe toate iDevice-urile sale acum iar o iconita pentru iOS are rezolutia 512 x 512 pixeli si in imaginea de mai sus avem o exemplificare a modului in care ar arata iconita daca un iDevice ar afisa-o la rezolutia sa reala. Facand o comparatie cu ecranul primului Mac dezvoltat de Apple, iconitele actualelor iDevice-uri au o rezolutie mai mare decat cea a ecranului acelui Mac. Iconita pentru iOS are o rezolutie de 512 x 512 pixeli in timp ce ecranul acelui Mac are rezolutia 512 x 342 pixeli.

  Mergand mai departe cu comparatia, iconita primului Mac avea doar 16 x 16 pixeli in timp ce iconitele actuale au 512 x 512 pixeli. Daca vorbim despre puterea de procesare necesara pentru a afisa iconitele atunci va spun ca erau necesari 32 biti de memorie video pentru a afisa iconita primului Mac in timp ce acum sunt necesari de 4 ori mai multi biti pentru a afisa o iconita pentru iOS la marimea sa naturala insa iDevice-urile nu fac acest lucru. In imagini putem observa cat de mult a evoluat tehnologia de-a lungul anilor si ne putem imagina cum va evolua ea in viitor.

  La final va lasa cu o comparatie intre ecranuld e 9 inch a primului Mac si ecranul de 9.7 inch a tabletei iPad care are o rezolutie de peste 4 ori mai mari.

12 COMENTARII

  1. Nu, iconitele au rezolutia 512×512, asa cere Apple. Ele sunt afisate la rezolutii mai mici de catre iDevice-uri insa cand trimiti aplicatia trebuie sa pui iconite 512×512 pentru Retina Display.

  2. Te inseli, am trimit destule app pana acum la Apple, iconul de 512×512 este folosit doar pentru iTunes pe Mac/PC, spune clar in documentatie.
    Iconitele care apar pe ecran pentru fiecare app pe telefon sunt cele pe care le-am enumerat eu.

  3. Eu iti spun ce am trimis eu, ce mi s-a cerut de catre dev pentru aplicatia iDevice.ro pentru Retina Display. Iconite 512×512 pentru a fi afisata corect pe Springboard.

  4. ca sa te conving, am app in care iconitza de 512 este putin diferita fata de cea mica din sprinboard, are ceva mai multe detalii.

  5. asa e, vad si eu articolul ala, ceva e foarte putred. Idea e ca iconitele de dimenisiunea specificata de mine sunt obligatorii, nu poti sa sui app fara ele. Iar iconita de 512 nici nu ai unde sa o specifici intr-un proiect, o dai doar in iTunesConnect cand vrei sa sui o aplicatie.
    In proiect trebuie sa specifici inconitele de dimensiunile pe care le-am spus.

    Nu le vad rostul daca ar trebui sa se folosesca doar cea de 512, scalata la dimensiunile alea. Pana acum articolul de pe gizmodo e singurul care sustine asa ceva, contra a tot internetul, deci hai sa urmarim putin discutia de acolo, poate ne lamurim.

  6. nah, e complet aiurea articolul ala, n-are nici un sens. Si daca prin absurd icoanele ar fi la origine de 512×512, ele sunt afisate in dimensiunile specificate de mine, scaled down, deci nu mai sunt deloc la 512×512 ci la o rezolutie mult mai mica. Ca si cum ar fi de 114×114 de ex la i4, n-are absolut nicio importanta ca au fost inainte la 512×512.
    Daca nu ma crezi, ia o rigla si masoara pe un ecran, o sa vezi ca au exact dimensiunile spuse de mine.
    Si cum Apple le cere si pe cele la 114×114, n-are absolut niciun sens sa bage in aplicatie inca un icon in plus (mare in bytes) de 512×512, doar ca sa creasca dimensiunea fiecarei aplicatii.

    Si atunci de ce gizmodo compara ceva la 512×512 care NU exista pe nici un iDevice cu ecranele din trecut, eu nu inteleg…..

  7. Incepe lumea sa se prinda pe gizmodo:

    Actually the icons aren’t 512×512, the article is just factually wrong.

    The 512×512 image included with the package is so for display in iTunes or on the web app store page preview. It’s not actually an icon at all.

    Am postat si eu dar vad ca trebe multe ore pana sa apara ceva acolo….