Agentia Antitrust din Italia investigheaza aplicatiile freemium disponibile in App Store si Google Play

  Aplicatiile freemium sunt acele titluri care sunt disponibile gratuit in App Store, insa au implementate in-app purchase-uri care permit achizitionarea de continut pentru a le potenta functionalitatea. Acestea sunt cele mai profitabile aplicatii ale App Store, insa sunt si cele care genereaza cea mai mare confuzie in randul utilizatorilor, iar agentia antitrust din Italia s-a gandit sa investigheze acest tip de aplicatii.

  Investigatia acopera inclusiv titlurile freemium disponibile in Google Play sau magazinul celor de la Amazon, autoritatile sustinand ca utilizatorii sunt pacaliti de acest model inselator. Mai exact, autoritatile afirma ca utilizatorii descarca aceste aplicatii crezand ca ele sunt disponibile gratuit, insa in realitate trebuie sa plateasca sume serioase de bani pentru a avea parte de functionalitate completa sau diverse bonusuri.

  Daca vreuna dintre cele trei companii este gasita vinovata de incalcarea legislatiei antitrust in Italia, agentia guvernamentala poate aplica amenzi de pana la 5 milioane de euro pentru fiecare dintre ele. Apple a mai fost amendata in Italia cu peste 1 milion de euro pentru nerespectarea legislatiei europene privind acordarea de garantie pentru produsele sale, americanii fiind atunci nevoiti sa renunte la practicile lor si sa isi notifice in mod corect clientii cu privire la propriile drepturi.