Iata procentul de romani care platesc online mancarea comandata pe internet

Foodpanda comanda mancare online

Anul trecut v-am vorbit despre foodpanda.ro, unul dintre cele mai mari servicii prin care puteti comanda online mancare la domiciliu, el crescand extrem de mult in ultimele luni de zile. Pentru ca foodpanda a reusit sa atraga interesul unui numar atat de mare romani, astazi aflam si cateva date interesante vis-a-vis de disponibilitatea acestora de a comanda mancare online si de a o plati cu cardul.

In 2015 peste 15% dintre romanii care isi comanda mancare online o platesc online folosind un card bancar, procentul crescand de la 8%, cifra inregistrata pentru anul 2014. Suma medie cheltuita online pentru a comanda un pranz sau o cina este de 50 de lei, iar conform datelor, 62% dintre comenzile online facute de catre romani sunt platite online folosind un card bancar.

Dupa cum era de asteptat, bucurestenii sunt responsabili pentru peste 80% dintre platile online facute pentru comenzile facute prin intermediul platformei foodpanda.ro, restul de 20% fiind impartite pentru restul oraselor in care platforma este activa. In momentul de fata foodpanda.ro colaboreaza cu peste 400 de restaurante din 12 orase romanesti, reteaua fiind in plina expansiune pentru a acoperi cat mai multe orase din tara.

Peste 15% dintre românii care-şi comadă mâncare de pe Internet o plătesc online, cu cardul

Bucureşti, 30 aprilie 2015: Procentul românilor care îşi plătesc online, cu cardul, mâncarea comandată de pe Internet, a crescut la 15% anul acesta, iar suma medie cheltuită online pentru prânz sau cină se ridică la 50 lei, arată datele foodpanda România, cea mai mare platformă de food ordering din ţară. Peste 80% din comenzile foodpanda.ro plătite online sunt realizate de locuitorii Capitalei.

Potrivit platformei online de food ordering,  ponderea utilizatorilor care optează pentru plata online cu cardul pentru mâncarea aleasă de pe foodpanda, a urcat şi se menţine, anul acesta,  la 15%, faţă de circa 8% în 2014.

Majoritatea comezilor de mâncare plătite online cu cardul, în proporţie de  62%,  sunt realizate de pe desktop, de la la birou, restul fiind plătite online prin aplicaţia de mobil foodpanda, compatibilă cu toate sisteme de operare smart de pe piaţă.

Dacă bucureştenii sunt cei care plătesc cel mai mult online cu cardul,  de regulă prânzul comandat la birou, următoarele oraşe în care plata cu cardul creşte în utilizare sunt Cluj, Braşov, Timişoara şi Iaşi, fiecare cu aceeaşi pondere a plăţii online.

“Datele în ceea ce priveşte adopţia plăţii online sunt cumva naturale, în linie cu obiceiul de consum foodpanda la nivel naţional. Cei care aleg această modalitate de plată comandă în jurul prânzului, de la birou, din principalele zone cu clădiri de birouri. Sunt, în general, obişnuiţi cu plata online, fiind clienţii fideli ai comerţului online. Ştiu ce vor, plasează comanda şi efectuează plata rapid”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager al foodpanda România.

Mai mult, adaugă Bălăceanu, aceştia cunosc foarte bine avantajele plăţii online cu cardul, de la simplitate, la rapiditate şi siguranţa actului de cumpărare online. În plus, plata online elimină eventualul disconfort creat de lipsa cash-ului necesar la primirea comenzii, şi scurtează timpul de interacţiune cu livratorul. 

Potrivit Country Manager-ului foodpanda, suma media naţională achitată online pentru comenzile foodpanda.ro se ridica la 51 de lei, şi tot  bucureştenii cheltuiesc cel mai mult online pe platformă, cu o comandă medie de 53 lei.

Cea mai mare tranzacţie online procesată de platformă în 2015 a fost realizată, de asemenea,  în Bucureşti, şi s-a ridicat la aproximativ 600 lei.

Foodpanda implementează plăţile online din România cu acelaşi partener din restul ţărilor europene în care este prezentă platforma, procesatorul internaţional de plăţi Adyen.

foodpanda.ro colaborează, în prezent, cu peste 400 de restaurante din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Constanța, Arad, Ploiești, Oradea, Galați, Craiova şi Sibiu, fiind lider de piață pe sectorul platformelor online pentru comenzi de mâncare din România.

###

Despre foodpanda

foodpanda, împreună cu brand-urile afiliate, este grupul lider al platformelor online de comenzi de mâncare, activ în peste 40 de țări de pe cinci continente. Compania le oferă restaurantelor posibilitatea de a deveni mai vizibile în mediul online și mobil, punându-le la dispoziție tehnologii aflate în permanetă evoluție. Pentru consumatori, grupul foodpanda oferă un mediu online cu un larg spectru gastronomic, din care clienții pot alege utilizând atât platforma online, cât și aplicația mobilă foodpanda.