BMW sisteaza negocierile cu Apple privind dezvoltarea unei masini, iata detaliile

BMW i3 negocieri AppleSaptamana trecuta v-am spus ca Apple a negociat cu BMW pentru utilizarea tehnologiilor din BMW i3 pentru a produce viitoarea sa masina, insa discutiile au incetat in cursul acestui an, iar cei de la BMW par a le fi oprit.

Anul trecut Tim Cook a vizitat fabrica in care este produs BMW i3, diversi manageri ai companiei facand acelasi lucru si se pare ca intre ei si membri seniori ai BMW au avut loc discutii detaliate cu privire la procesul necesar pentru a fabrica o asemenea masina.

Cei de la Apple ar fi fost impresionati de modul in care BMW i3 a fost dezvoltat, mai exact aprecierile mergand spre faptul ca BMW ar fi renuntat la modul traditional de a construi masini si a abordat lucrurile dintr-o cu totul alta perspectiva atat pentru caroserie, cat si pentru interior sau motor.

Apple lucreaza intr-un mod similar si este interesata sa modul in care poate produce o masina electrica, insa vrea sa faca acest lucru fara ajutorul BMW, iar in acest punct germanii au pus punct discutiilor, ei nedorind sa devina un simplu furnizor de tehnologie pentru Apple.

Apple Chief Executive Tim Cook went to BMW’s headquarters last year and senior Apple executives toured the carmaker’s Leipzig factory to learn how it manufactures the i3 electric car. The dialogue ended without conclusion because Apple appears to want to explore developing a passenger car on its own, one of the sources said. Also, BMW is being cautious about sharing its manufacturing know-how because it wants to avoid becoming a mere supplier to a software or internet giant.

Practic BMW doreste un parteneriat extins cu Apple pentru a produce o masina electrica si nu este dispusa doar sa isi licentieze tehnologiile pentru fabricarea sa, insa compania Apple nu functioneaza in acest mod, sau cel putin nu a facut-o cu vreun produs lansat in ultimii ani.

Apple doreste sa controleze intregul proces de fabricare a unui produs, de la componente si pana la software, insa in cazul unei masini trebuie sa licentieze tehnologii de la parteneri terti, iar daca BMW nu va fi dispusa sa o ajute, atunci alti producatori cu siguranta vor veni in ajutor.

“Apple executives were impressed with the fact that we abandoned traditional approaches to car making and started afresh. It chimed with the way they do things too,” a senior BMW source said. The carmaker says there are currently no talks with Apple about jointly developing a passenger car and Apple declined to comment. However, one of the sources said exploratory talks between senior managers may be revived at a later stage.

Desi Tim Cook este detinator de BMW si fan BMW, daca Apple nu va reusi sa fie in control total asupra procesului de productie al masinii pe care o dezvolta, atunci exista sanse mici ca un posibil parteneriat cu BMW sa fie incheiat, desi nimeni nu exclude aceasta posibilitate.

Apple are peste 700 de oameni implicati in proiectul de dezvoltare al unei masini electrice, a angajat numerosi experti in dezvoltarea de automobile si dupa cum se prezinta lucrurile acum, Apple ar putea prezenta masina electrica in doi sau poate chiar trei ani.