Microsoft minte privind performantele Surface Book

Microsoft Surface Pro este de 2 ori mai rapid decat MacBook ProMicrosoft Surface Book a fost lansat cu cateva saptamani in urma, atunci compania Microsoft anuntand faptul ca performantele acestui nou laptop sunt de 2 ori mai bune decat cele ale Macbook Pro 13 inch vandut de catre compania Apple pe pietele din intreaga lume.

Desi cei de la Microsoft pun foarte mare accent pe aceasta aparenta diferenta in performante, in realitate diferenta dintre cele doua produse este inexista sau mai mica, in functie de programul de testare folosit, placa video dedicata a Microsoft Surface Book facand diferenta in acest caz.

In testele care implica doar procesorul diferenta dintre MacBook Pro 13 inch si Microsoft Surface Book este inexistenta, insa cand vorbim despre teste care verifica inclusiv puterea de procesare combinata cu puterea placii grafice, produsul Microsoft este cu pana la 50% mai rapid.

In testele care implica exclusiv placa grafica, Microsoft Surface Book este intr-adevar de peste 2 ori mai rapid decat MacBook Pro 13 inch, insa asta pentru ca produsul Microsoft are o placa video dedicata Nvidia GeForce, in timp ce produsul Apple are o placa Intel integrata.

Microsoft Surface Pro este de 2 ori mai rapid decat MacBook Pro 1

Desi Microsoft induce clientii in eroare cu afirmatiile privind performantele Microsoft Surface Book, pretul de vanzare al produsului sau este cu 200 de dolari mai mic decat cel al MacBook Pro 13 inch, iar acest lucru conteaza mai mult decat dovada din benchmark-uri.

Compania Apple are obiceiul de a vinde produse foarte scumpe si cand vine vorba doar despre puterea procesorului lucrurile sunt egale, insa cand vorbim despre aplicatii care stiu sa foloseasca si puterea de procesare a placii grafice lucrurile se schimba.

Microsoft Surface Pro este de 2 ori mai rapid decat MacBook Pro 2

Compania Apple ar putea sa creeze MacBook-uri foarte performante la preturi foarte bune, insa e putin probabil sa o faca pentru ca ea este mult prea interesata de profit si pastrarea brand-ului decat de a oferi produse mai bune ca ale concurentei la preturi competitive.