Apple isi pierde esenta si clientii, atacul dur al unu fost apropiat al lui Steve Jobs

Apple isi pierde simplitatea si creeaza multa confuzie prin produsele lansate pe piata, conform unui fost apropiat al lui Steve Jobs.

Intr-un interviu acordat in cursul acestei zile unei publicatii britanice, Ken Segall, omul propus denumirea iMac lui Steve Jobs si a participat la crearea multor campanii publicitare de succes, critica dur felul in care a evoluat compania Apple sub comanda lui Tim Cook.

El sustine ca Apple si-a pierdut legatura cu traditia sa de veacuri, mai exact a renuntat la simplitate pentru o complexitate care nu ii era caracteristica in era lui Steve Jobs si care ii indeparteaza pe unii dintre fanii inraiti care au stat aproape de ea in aproape toata existenta sa.

El sustine ca tot mai multi oameni critica complexitatea produselor si serviciilor oferite de catre compania Apple, unele dintre ele generand mare confuzie in randul clientilor, Steve Jobs preferand simplitatea, in timp ce Tim Cook se pierde produse si servicii prea complexe.

Though Apple’s customers remain fiercely loyal, the natives are getting restless. A growing number of people are sensing that Tim Cook’s Apple isn’t as simple as Steve’s Apple. They see complexity in expanding product lines, confusing product names, and the products themselves.

Segall sustine ca Apple vinde trei tipuri diferite ale iPhone, trei tipuri diferite ale iPad si trei tipuri diferite ale MacBook, Apple Watch fiind disponibil in mii de combinatii, intreaga oferta Apple fiind mai complexa si mai confuza decat a fost vreodata.

Desi exista multa confuzie si complexitate, Segall sustine ca era necesar ca Apple sa isi extinda linia de produse pe masura ce baza sa de clienti a crescut, insa trebuie sa existe mai multa ordine si logica in ceea ce fac cei din Cupertino pentru utilizatori.

Apple now sells three different iPhones, four different iPads and three different MacBooks. The Apple Watch comes in seemingly infinite combinations of sizes and bands. Markets mature. A bigger audience has more diverse needs. If Apple were to ignore those needs, they would only force customers to go elsewhere. (As they did for several years by not making a big-screen iPhone.)

Pe de alta parte, si pe foarte buna dreptate, Segall critica ideea de a lansa iPhone-uri cu brand-ul S, ideea fiind a lui Steve Jobs, acestea creand impresia ca nu sunt la fel de valoroase precum modelele normale si nu aduc imbunatatiri atat de semnificative incat sa merite cumparate.

Implementarea literei S in denumirea iPhone a invatat oamenii ca trebuie sa cumpere iPhone-uri o data la doi ani pentru a primi inovatii adevarate, iar acest lucru afecteaza in final nu doar imaginea terminalelor, ci si vanzarile companiei Apple.

Then there’s the issue of the S. For some reason, Apple has decided that every other year, it should just add an S to the current model number, because the S-year improvements are internal only. So Apple’s own actions have served to train the public that S years are the “off years”. The S naming has only served to confuse customers, and make it significantly more difficult for marketing to do its job.

Mai multe despre parerile lui Segall puteti citi in interviul acordat publicatiei britanice.

Voi ce pareer aveti, are dreptate Segall ?

9 COMENTARII

  1. Poate nu am înțeles eu bine dar tocmai modelele S erau cele mai bune acestea venind cu upgrade-uri destul de semnificative si ca lumea prefera sa aștepte modelul S al acestui produs

  2. Modelul S ofera un design deja vechi de un an si asta are mai mare importanta decat specificatiile hardware imbunatatite sau vreo functie in plus .

  3. Când ai zis 1 an distanța :))) m-a bufnit rasu parca erau 10 :)) si încă ceva domnule tehnologie tocmai partea hardware e cea ce contează nu ca vrei tu o curba in plus sau minus

  4. Modelele S aduc doar imbunatari hardware, fara schimbari de design, etc. Modelele fara S aduc in general cele mai mari noutati pentru ca implica si o schimbare de design, separat de imbunatatiri majore pe partea hardware.

  5. Se pare ca nu intelegi ce vor utilizatorii de iPhone – design si feeling “premium” , pt ca in mintea lor iOS merge si cu 512mb memorie sau hardware slab pt ca e “super optimizat” .

  6. Are perfecta dreptate, sunt perfect de acord cu el. Si eu sunt de parere ca Apple cu diversitatea de produse creaza confuzie printre utilizatori si probabil aceasta diversitate este rezultatul nesigurantei.