Apple dezvaluie secretele elementului uman din spatele Apple Music

Apple Music este unul dintre cele mai mari servicii de streaming audio ale momentului, el incercand sa ajunga din urma Spotify, un serviciu vechi de 9 ani care are de 2 ori mai multi abonati si probabil mai multi utilizatori activi lunar, asta in ciuda faptului ca nimeni nu stie cifre exacte privind cele din urma elemente.

Desi Apple Music abia a implinit un an, conform celor de la Apple, serviciul are de 3 ori mai multe playlist-uri decat Spotify, adica 14.000 fata de 4.500, iar asta in conditiile in care Apple nu are un numar extrem de mare de angajati care sa creeze aceste playlist-uri, ele fiind ascultate de milioane de oameni de pe planeta.

Conform unor studii recente, aproximativ 20% din muzica ascultata in serviciile de streaming audio are la baza playlist-urile, iar asta spune foarte multe despre modul in care oamenii asculta muzica din propriile terminale mobile, sau calculatoare, deci Apple trebuia sa acorde o atentie deosebita acestui aspect.

All the signs point to playlists being the dominant mode of discovery in the near future. When it comes to trying to find something exciting and new, more people are going to want to go to trusted playlists.

Conform celor din Cupertino, aproximativ 12 angajati se ocupa de crearea playlist-urilor pentru Apple Music, alti colaboratori independenti fiind cel mai probabil folositi in acest scop, insa angajatii Apple au intotdeauna cel din urma cuvand privind publicarea fiecarui playlist in parte.

Mai mult decat atat, angajatilor Apple li se recomanda sa aleaga in playlist-uri artistii si melodiile favorite pentru a le face oamenilor recomandari de continut pe care probabil nu l-ar fi ales crezand ca nu le va placea, insa de care sunt foarte multumiti, strategia fiind de a oferi mereu ceva nou pentru abonati.

Apple Music’s editorial team, which includes around a dozen full-time lead curators with designated genre expertise, is headed by Scott Plagenhoef, a former editor-in-chief of the indie-music bible, Pitchfork, and shares some of that site’s unapologetically elitist sensibilities. Curators are encouraged to elect favorite artists and songs for prominent placement across the service — including on playlists, most corners of the new music homepage, and the live, DJ-hosted Beats 1 radio — in an approach that, with its elevation of strong instinct over consensus wisdom, also aligns with a famous edict of Apple’s founder Steve Jobs: “People don’t know what they want until you tell them.”

Mai multe detalii puteti citi in acest articol.