Prima Pagina MacBook Pro MacBook Pro cu Touch Bar este o dezamagire, conform Microsoft

MacBook Pro cu Touch Bar este o dezamagire, conform Microsoft

MacBook Pro cu Touch Bar a fost lansat de catre compania Apple in cursul acestei toamne, iar raspunsul clientilor vis-a-vis de produs a fost cat se poate de mixt. Unii au laudat intentiile Apple de a integra noi tehnologii in produsele sale, in timp ce altii au criticat compania pentru modul in care a gnadit noul produs disponibil in pietele din intreaga lume.

Conform celor de la Microsoft, MacBook Pro cu Touch Bar este o dezamagire pentru cei care asteptau o actualizare pentru aceasta serie de produse a Apple. Dezamagirea este atat de mare, incat numarul de oameni care au facut trecerea de la Mac la Microsoft Surface este mai mare decat in orice alt an din momentul lansarii acestor produse de catre cei din Redmond.

Cei de la Microsoft sustin ca faorte multi profesionisti care asteptau un MacBook Pro cu adevarat spectaculos, au ales in schimbe sa faca trecerea la Microsoft Surface. Mai mult decat atat, tot mai multi recomanda renuntarea la produsele Apple in favoarea celor de la Microsoft, lucru usor de crezut, in ciuda oferirii Touch Bar si a tuturor noutatilor sale.

MacBook Pro cu Touch Bar este o dezamagire, conform Microsoft

Foarte multa lume este de parere ca Apple a pierdut contactul cu realitatea si clientii care folosesc MacBook Pro pentru editare foto/video si nu numai. Apple a fost intens criticata pentru ca in loc sa implementeze mai mult RAM, a ales sa ofere un Touch Bar, ce nu inlocuieste necesitatile in ceea ce priveste puterea de procesare.

“More people are switching from Macs to Surface than ever before. Our trade-in program for MacBooks was our best ever, and the combination of excitement for the innovation of Surface coupled with the disappointment of the new MacBook Pro – especially among professionals – is leading more and more people to make the switch to Surface, like this. It seems like a new review recommending Surface over MacBook comes out daily.”

Asa cum Apple se lauda cu faptul ca atrage tot mai multi clienti Android catre iPhone, Microsoft se lauda ca atrage tot mai multi utilizatori ai Mac spre Surface. Realitatea este ca desi Apple se lauda cu vanzari spectaculoase pentru noul MacBook Pro, se pare ca exista si foarte multi clienti care renunta la Mac-urile sale in favoarea Surface.

macbook-pro-touch-bar-microsoft-surface

  • Srb Srb

    Doamne ce minciuna !!! Deja s-a ajuns aici ?!?!

  • Florin

    Eu am comandat mackbook pro de 13 fara touch si am anulat comanda. Doua motive principale:
    – foloseste inca procesorul Skylake care este limitat tocmai pe partea video la decodare si encodare (HEVC si VP9)
    – in pretul de 1800 euro puteau sa puna macar un ssd de 512

  • Mihai

    Splendid!

  • Srb Srb

    pt HEVC si VP9 iti trebuie cel de 15″ sau procesorul kaby lake. Dar nu inteleg de ce ai mai dat comanda din moment ce aceste lucruri se stiau deja?

  • Marius Muntean ✓ᵛᵉʳᶦᶠᶦᵉᵈ

    te caci in el touchbar…fara porturi, canci magsafe…sa se spele cu el pencap

  • Srb Srb

    are 5 porturi…iar comentezi ciudat si aiurea

  • Florin

    E, entuziasmul de moment stii cum e. Dupa ce trece incepi sa devii mai critic si rational.

  • Srb Srb

    am inteles.

  • catalin

    De ce nu-l cumpărați dacă e asa bun? Sau nu va tine buzunarul?

  • sorin

    Cele mai mari critici , din partea utilizatorilor “Pro” , le-am auzit despre tastatura si RAM insuficient . Touch-bar-ul este considerat nefolositor si neproductiv .
    Daca punem la socoteala si procesorul “depasit” , lipsa porturilor traditionale , fortarea utilizarii de adaptoare , nu vad ce ar putea sa atraga utilizatorii . Poate doar cei din categoria “fan cu orice pret” .
    Acum poate Microsoft exagereaza sau minte , dar si Apple minte mult mai mult cand spune cati utilizatori Android a atras . De ce ? Simplu – cota de piata a iOS scade in continuu , iar cota de piata a Android creste continuu .

  • Viorel Preda

    Daca rata de crestere a Android este foarte mare, e posibil ca iOS sa atraga din ce in ce mai mult din partea Android, si cu toate astea sa scada la cota de piata.

    De exemplu:
    2014: Android = 600 milioane, iOS = 100 milioane
    2015: Android = 700 milioane, iOS = 110 milioane (+10 mil Androide vs 2014)
    2016: Android = 900 milioane, iOS = 130 milioane (+20 mil Androide vs 2015)

    Valorile sunt doar exemplificative, si poate ca nu se potrivesc cu ce cote de piata exista in prezent, dar le-am scris asa pentru a se intelege mai usor. Facand calculele din ipoteza de mai sus, avem:
    2014: Android = 85,7%, iOS = 14,3%
    2015: Android = 86,4%, iOS = 13,6%
    2016: Android = 87,4%, iOS = 12,6%

    Desi iOS a tot luat din numarul de Androide, se pare ca totusi i-a crescut cota de piata, deoarece Android a crescut mai rapid decat iOS.

  • amfetamin

    Bravo Viorel! Ai descris cum nu se poate mai bine situația. Am încercat sa-i explic și eu la @sorin dar degeaba,el știe una și buna: n-are cum sa crească vânzările de iPhone dacă cota ii tot scade. Sa speram ca a înțeles de data aceasta.

  • sorin

    Am alte calcule . Dupa succesul iPhone 6 , iPhone a ajuns pe la 16% , Android 81% , restul (Windows + Blackberry) 3-4%.
    Acum – iPhone 12% , Android 87% , restul 1% .
    iOS pierde 4% , restul pierd 3%, Android creste 6% – cu aproximatie de pana la 1% la fiecare .
    Mai explicati-mi odata matematica – unde s-au dus cei 4% lipsa de la iOS si cei 3% lipsa de la restul ? Ce nu inteleg eu , sau ce nu intelegeti voi ?
    Are Android lipsa ? Nu . Deci , per total , Android a castigat utilizatori de iOS si de Windows + Blackberry . Restul AU PIERDUT – toti in favoarea Android .
    Nu vorbesc aici de 2-3 luni/an cand vanzarile de iPhone sunt bune , ci per total , anual si pe doi ani .
    Singura data in ultimii 6 ani cand iPhone a castigat utilizatori de la Android(si nu numai) , a fost la iPhone 6 , cand Android a avut un usor recul in cota de piata globala .

  • sorin

    Eu nu am spus ca vanzarile de iPhone nu cresc – am spus ca cifrele de vanzari declarate de Apple si preluate de analisti nu sunt veridice .
    Daca ar fi adevarate ,dupa calculele mele, ar trebui sa avem o piata globala de 7-8 miliarde de smartphoane , ceea ce nu se intampla .
    Tot dupa calculele mele , cifrele Apple sunt umflate cu 50-70 milioane/an – ceea ce ar corespunde cu 25-30% unitati schimbate in garantie si declarate ca vandute + alte “ajustari” de cifre . Si ar corespunde si cu cota de piata a Apple de 12% dintr-un total de vreo 3-4 miliarde smartphoane existente real in piata .

  • bla bla

    Nu ii mai simplu, apple este pt cei care is permit si android pt toti chinezi, nu ii logic ca androidu creste cand apar telefoane “smartphone” de 50 de euro ?

  • Viorel Preda

    Sorin, si eu sunt de parere ca cifrele declarate de catre Apple sunt infumusetate. Ceea ce trebuie tinut cont este faptul ca procentele cotelor de piata sunt calculate in functie de vanzarile trimestriale, nu de vanzarile totale incepand cu primul smartphone in 2006.

    Asadar, este posibil ca din 2006 si pana astazi, sa existe 2 miliarde unitati cu iOS si 1 miliard de unitati cu Android active (este un exemplu doar). Daca in ultimul trimestru s-au vandut 10 milioane de unitati cu iOS si 90 milioane de unitati cu Android, cota de piata este 10% iOS si 90% Android (si nu 66% iOS cu 33% Android, in functie de vanzarile totale).

  • Viorel Preda

    Sorin, tu compari procente cu vanzari absolute, ceea ce este gresit.
    In exemplu tau, presupunem ca dupa succesul iPhone 6 avem initial 100 terminale pe piata:

    Atunci:
    – iOS = 16 (16%),
    – Android = 81 (81%),
    – restul = 3 (3%)

    Acum:
    – iOS = 32 (12%),
    – Android = 240 (87%),
    – restul = 4 (1%)

    Ce concluzii observam din situatia asta?
    1. iOS a vandut dublu fata de perioada anterioara, insa cota de piata a scazut cu 4% asa cum ai scris si tu, pentru ca piata a crescut mai mult decat cresterea iOS (aproape triplu, de la 100 la 270 unitati);
    2. “restul” a vandut mai mult cu 1 unitate (de la 3 la 4), dar pentru ca piata a crescut foarte mult, cota de piata a “restul” a devenit chiar mai mica (de la 2% la 1%).

    Sunt de acord cu ce concluzii ai tu: Android se vinde foarte bine, e posibil sa fi castigat utilizatori de la iOS, insa este posibili ca si iOS sa fi castigat de la Android.
    Ce este haios este faptul ca Tim Cuc prezinta mereu doar partea frumoasa a povestii, si nu neaparat adevarul. El spune ca foarte multi utilizatori Android au fost dezamagiti de Android si s-au dus catre iOS. De unde stie el asta? Dar de ce nu spune si de utilizatorii de iOS care au fost dezamagiti de bugurile iOS si au plecat la Android?
    Vezi, aici iti dau dreptate, insa in problema cotelor de piata si a dinamicii vanzarilor, am incercat sa iti explic ceva matematic, nu neaparat sa fiu contra ta 🙂

  • Viorel Preda

    Mersi amfetamin! Nu poti compara procente cu vanzari in cifre absolute.

  • Svdaa

    Deci, după atâta discuție constructivă cu cifre cu argumente și tot ce vrei, apari tu cu un comentariu lipsit de ori ce logica, parca e scris de un puștan de 10 ani.
    Bai omule tu îți dai seama ce vorbești?