Telekom a anuntat rezultatele financiare pe T1 2017

Telekom a pierdut aproape 600.000 de clienti ai serviciilor fixe si mobile intr-un singur an, anuntand azi rezultatele financiare pe T1 2017.

Telekom a anuntat astazi rezultatele financiare pentru T1 2017, dezvaluind cati bani a incasat in primele trei luni ale acestui an in tara noastra. Conform celor de la Telekom, in T1 2017 operatorul de telefonie mobila a inregistrat in Romania venituri de 252..2 milioane de euro, in crestere fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Divizia de servicii fixe ale celor de la Telekom a inregistrat o crestere cu 4.6% a incasarilor in T1 2017 fata de T1 2016, in timp ce divizia mobila a inregistrat o scadere a veniturilor cu acelasi procent, in aceeasi perioada. In baza acestor informatii, se pare ca Telekom a avut parte de o evolutie mai buna pentru serviciile fixe decat pentru cele mobile, iar Digi Mobil ar putea fi cauza diferentelor.

Telekom a anuntat rezultatele financiare pe T1 2017

Telekom pierdut clienti rezultate financiare

La finalul T1 2017, divizia de servicii fixe a Telekom avea 4.77 milioane de clienti, cu 53.000 mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut. In cazul diviziei mobile a celor de la Telekom, baza de clienti a scazut la 5 milioane, cu 11.2% mai putini decat in T1 2016, deci vorbim despre pierderea a peste 500.000 de clienti intr-un singur an.

Pierderea inregistrata de catre Telekom in ceea ce priveste numarul de clienti ai serviciilor mobile este enorma, iar asta spune multe despre situatia operatorului. Daca anul trecut Telekom avea peste 10 milioane de clienti, mai multi decat Orange, acum a trecut pe pozitia a doua in topul operatorilor din Romania cu cei mai multi clienti.

Mai multe detalii privind rezultatele financiare ale celor de la Telekom gasiti in comunicatul de presa atasat.

“Telekom Romania anunță rezultate financiare îmbunătățite pentru T1 2017

Grupul de companii Telekom Romania

  • Venituri consolidate de 229,8 milioane de euro pentru T1 2017;
  • EBITDA ajustată de 37,1 milioane de euro pentru T1 2017;
Telekom Romania Communications

·         Venituri nete pentru T1 2017, în creștere cu 4,6% vs. T1 2016;

·         EBITDA ajustată pozitivă,  mai mare cu 4,4% în T1 2017 vs. T1 2016;

·         Prag de aproape 400.000 de clienți pentru serviciile convergente fix-mobil

    Telekom Romania Mobile Communications

  • Venituri în scădere cu 4,6% în T1 2017 faţă de T1 2016;
  • Numărul abonaţilor pe segmentul date mobile în creştere cu 4,2% în T1 2017 vs. T1 2016;
  • Baza de clienți business în creștere cu 2.5% vs. T1 2016.

Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications anunță principalii indicatori de performanță pentru primul trimestrul din 2017, încheiat la 31 martie 2017, conform datelor publicate astăzi de către OTE Group.

“Tendinţa de stabilizare a business-ului a continuat şi în primul trimestru din 2017. Unele dintre principalele segmente de business au înregistrat creşteri fără precedent. De exemplu, din perspectiva volumelor de vânzări de SIM-uri post-paid pe segmentul rezidenţial, primul trimestru al acestui an a fost printre cele mai de succes din istoria grupului de companii Telekom Romania.

În plus, pe lângă creșterea previzibilă pentru serviciile convergente, TV şi wholesale, implementarea proiectelor complexe de IT&C, precum și veniturile din arii colaterale business-ului principal, cum ar fi zona imobiliară, au contribuit la rezultatele pozitive din acest trimestru.

Suntem încrezători că repoziționarea comercială de la jumătatea lunii aprilie, cu oferte bazate pe internet, va genera, de asemenea, rezultate relevante în perioada următoare”, a afirmat Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar al operațiunilor Telekom Romania.

Telekom Romania Communications

În T1 2017, Telekom Romania Communications a raportat indicatori pozitivi în ceea ce privește veniturile și EBITDA ajustată, datorate în special creșterilor pe segmentul serviciilor integrate și wholesale, precum și eficientizării cheltuielilor cu personalul şi altor taxe mai mici. În ceea ce privește numărul de clienți, cei de servicii integrate, respectiv TV, urmează aceeași tendință pozitivă.

Astfel, veniturile pentru T1 2017 au fost de 143,4 milioane euro, în creștere cu 4,6% versus T1 2016, în timp ce EBITDA ajustată a fost de 21,4 milioane euro, mai mare cu 4,4% de la an la an.

Costurile operaționale, excluzând deprecierea, amortizarea și cheltuielile legate de programele de plecări voluntare au crescut cu 6,7% în T1 2017, comparativ cu T1 2016, ca urmare a costurilor directe cu clienții mai ridicate, precum cele cu interconectarea, echipamentele mobile și echipamentele instalate la clienți. Costurile indirecte după capitalizare, excluzând cheltuielile legate de programele de plecări voluntare, au fost reduse cu 4,6% față de aceeași perioadă a anului trecut. 

În T1 2017 au fost înregistrați cu 47,4% mai mulți clienți pentru serviciile integrate fix-mobil, numărul acestora ajungând la 398.242 la finalul lunii martie 2017. O ușoară creștere a fost înregistrată și pe segmentul clienților de servicii de televiziune, cu 0,6%, la 1,46 milioane, cu venituri aferente mai mari cu 3% în T1 2017, față de aceeași perioadă din 2016. Veniturile din serviciile Internet TV (IPTV) au avut cea mai importantă rată de creștere, de 20% de la an la an.

Telekom Romania Communications a raportat 1,18 milioane de clienți broadband (atât fix, cât și mobil) la finalul lui T1 2017, la un nivel similar cu cel înregistrat la finalul anului trecut. Utilizatorii de voce (fixă și mobilă) au ajuns la 2,13 milioane la finalul primelor trei luni ale anului curent, de la 2,15 milioane la 31 decembrie 2016. Acest rezultat s-a reflectat în venituri mai mici cu 14% generate de serviciile de voce fixă, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Creșterea înregistrată de categoria “Alte venituri” reflectă în mare parte veniturile din proiecte IT&C livrate clienților companii. Compania a câștigat în T1 2017 și din vânzarea de diferite bunuri imobiliare.

Veniturile Telekom Romania Communications aferente segmentului wholesale au crescut cu 21,5% în T1 2017, la 29,4 milioane euro față de aceeași perioadă din 2016.

Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile a fost de 4,77 milioane la finalul lunii martie 2017, de la 4.83 milioane în aceeași perioadă a anului precendent.

Pe segmentul de business, compania a înregistrat, de asemenea, o evoluție pozitivă atât în ceea ce privește noii clienți adăugați în portofoliu, cât și în ceea ce privește tipul de soluții oferite.

În T1 2017, brand-urile KFC Romania, Pizza Hut Romania, Pizza Hut Delivery Romania și Paul Romania au beneficiat de soluţia completă MOA – Managed Office Automation, achiziţionată de la Telekom Romania, prin care specialiştii operatorului administrează eficient, prin infrastructura Telekom, reţeaua internă (sisteme de supraveghere video, soluţie de securitate, calculatoare, laptopuri, etc.) din toate locaţiile clientului şi sistemul ERP / CRM.

De asemenea, GP Sofa, unul dintre cei mai mari producători de mobilier tapiţat din România, beneficiază în prezent de soluţii complete de la Telekom care includ, pe lângă serviciile standard fixe şi mobile, şi servicii ca Metronet, VPN şi alte soluții IT&C personalizate şi bazate pe IP. În T1, compania a achiziţionat de la Telekom o soluţie completă pentru echiparea unei hale de producție nou construită, care include soluţia de cablare, supraveghere şi securitate.

Telekom Romania Mobile Communications

La 31 martie 2017, Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat venituri de 107,8 milioane euro, în scădere cu 4,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce veniturile din servicii au scăzut cu 7,9%, la 71 milioane euro.

Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în T1 2017, baza totală de clienţi Telekom Romania Mobile Communications a scăzut cu 11,2%, la 5 milioane, dintre care 32,3% reprezintă clienţii serviciilor pe bază de abonament (post-paid). Segmentul business post-paid a crescut cu 2,5% faţă de T1 2016, datorită ofertelor dedicate pentru companii, precum și sinergiilor cu operațiunile fixe.

În primul trimestru al acestui an, abonații de date mobile au ajuns la 240.000, în creștere cu 4,2% față de aceeaşi perioadă din 2016. Creşterea continuă pe acest segment din ultimii ani reflectă nevoia românilor pentru oferte de comunicaţii avantajoase, care includ dispozitive mobile și acces la internet, ce le permit să rămână conectați și informați.

În acest context, tendinţa de creştere este reflectată, de asemenea, şi în volumele de vânzari de SIM-uri post-paid pe segmentul rezidenţial care, în T1 2017, au fost printre cele mai mari din istoria grupului de companii Telekom Romania.

ARPU (venitul mediu pe utilizator) a înregistrat o uşoară creştere, de 0,3%, faţă de T1 2016, până la 4,7 Euro.

Scăderea de 4,6% a veniturilor totale, pe lângă costurile operaţionale mai mici, a condus la o scădere de 14,2% a EBITDA ajustată, la 15,7 milioane de euro, față de T1 2016.

Alături de operațiunile fixe din România, Telekom Romania Mobile face eforturi pentru a-și îmbunătăți performanța, inclusiv prin extinderea capabilităților 4G, reorientarea eforturilor de vânzare, precum şi prin eficientizarea costurilor.

În 2017, una dintre tendințele digitale pe segmentul mobil va fi reprezentată de serviciile de tip OTT (over the top), precum Telekom TV Web&Mobile, pe fondul creşterii cererii de conţinut video non-linear şi a consumului de pe dispozitive mobile.”