Prima Pagina UBER UBER pare a fi Indirect Vinovata de Primul Pieton Accidentat Mortal de...

UBER pare a fi Indirect Vinovata de Primul Pieton Accidentat Mortal de o Masina Autonoma

UBER ar putea fi indirect vinovata de accidentarea mortala a primului pieton de catre o masina autonoma, compania renuntand la multe masuri de siguranta ale masinilor.

0

UBER renuntat senzori masini autonome

UBER a fost in centrul atentiei lumii intregi saptamana trecuta dupa ce o masina autonoma din flota proprie a fost implicata intr-un accident mortal in SUA, primul de acest gen. Politia a publicat filmarea inregistrarii din momentele anterioare accidentului, femeia decedata aparand din intuneric in fata masinii autonome UBER, in timp ce soferul era atent la altceva.

Desi politia a spus ca ancheta preliminara nu dadea de inteles ca soferul masinii autonome, sau UBER sunt vinovati de accident, noi informatii sugereaza altceva. Conform unor date aparute astazi, UBER a facut o tranzitie de la masini Ford Fusion la Volvo XC90 in flota de masini autonome, insa in schimbare a renuntat la unii dintre senzorii LIDAR de pe masini.

UBER a Renuntat la Senzori LIDAR de pe Masini inaintea Accidentului Mortal

UBER masina autonoma Volvo XC90 senzori lipsa

Acesti senzori LIDAR sunt implementati pentru a detecta obiecte aflate in fata masinilor, inclusiv alte masini, iar cu 6 senzori in minus, masina autonoma n-au mai detectat o persoana, care a si fost ucisa. Masina autonoma UBER avea un singur senzor LIDAR cand a avut loc accidentul, iar desi UBER a compensat lipsa celorlalti 6 cu dispozitive radar, ele n-au fost suficient de bune.

“The new Uber driverless vehicle is armed with only one roof-mounted lidar sensor compared with seven lidar units on the older Ford Fusion models Uber employed. In scaling back to a single lidar on the Volvo, Uber introduced a blind zone around the perimeter of the SUV that cannot fully detect pedestrians. The earlier Fusion test cars used seven lidars, seven radars and 20 cameras. The newer Volvo test vehicles use a single lidar, 10 radars and seven cameras.”

Masinile autonome UBER folosesc 10 senzori radar, in loc de 7 in vechile masini, dar au 6 senzori LIDAR si 13 camere in minus, deci e de inteles de ce s-a petrecut accidentul. Desi deocamdata politia nu a finalizat investigatia accidentului, in baza informatiilor aparute pana acum, pare destul de clar faptul ca lipsa senzorilor a redus substantial siguranta celor aflati in fata masinii autonome.

In final UBER a incheiat si o intelegere cu familia victimei, platind o suma de bani pentru a evita un viitor proces in instanta, iar desigur ca suma nu a fost dezvaluita.