NASA. UIMITOR, Noua Planeta cu Forma FOARTE CIUDATA Descoperita

NASA. O noua planeta cu forma foarte ciudata a fost descoperita de catre agentia spatiala americana, iata cum arata aceasta, si ce spun cercetatorii despre ea.

NASA Noua Planeta Forma CIUDATA

NASA. O descoperire uimitoare a fost facuta de catre cercetatorii celebrei agentii spatiale americane, ei reusind sa prezinte lumii intregi o noua planeta care are o forma foarte ciudata, diferita fata de ceea ce stiam pana acum. Mai exact, folosind telescopul spatial Hubble al NASA, cercetatorii au fost capabili sa descopere o noua planeta care are forma unui ou, sau a unei mingi de fotbal american, ea primind denumirea WASP-121b.

NASA. Cercetatorii care au descoperit-o sustin ca ea este si foarte fierbinte, temperatura din partea superioara a atmosferei ajungand si la 2500 de grade celsiusi, ea fiind unul dintre motivele din cauza caruia planeta are o forma atat de ciudata. Cercetatorii de la NASA sustin ca inclusiv apropierea foarte mare de o stea a contribuit la deformarea planetei, iar asa avem ocazia de a vedea ca nu chiar toate planetele din spatiu sunt rotunde.

NASA. UIMITOR, Noua Planeta cu Forma FOARTE CIUDATA Descoperita

NASA. Caldura foarte mare duce deasemenea si la vaporizarea unor elemente precum magneziu si fierul, acestea fiind eliberate ins patiu, inclusiv din cauza fortei pe care o exercita asupra planetei o stea aflata in imediata vecinatate. Avand in vedere felul in care exista aceste planete, cercetatorii NASA le numesc “planete Jupiter fierbinti”, si desigur ca ele nu ar putea vreodata sa gazduiasca viata umana, asa cum se intampla acum pe Terra.

“This planet is a prototype for ultra-hot Jupiters. These planets are so heavily irradiated by their host stars, they’re almost like stars themselves. The planet is being evaporated by its host star to the point that we can see metal atoms escaping the upper atmosphere where they can interact with the planet’s magnetic field. This presents an opportunity to observe and understand some very interesting physics.”

NASA. Descoperirea le da cercetatorilor posibilitatea de a analiza mai indeaproape ceea ce se intampla pe planete de acest gen, iar din asta pot invata foarte multe pentru viitoarele calatorii care vor fi facute in spatiul cosmic. Desigur ca aceasta planeta este foarte departe de Terra, iar NASA nu va ajunge foarte curand sa o exploreze, dar e posibil ca analizele sa fie de mare ajutor inainte ca primii oameni sa fie trimisi catre planeta Marte, in 2030.