Planeta BIZARA Ce i-a UIMIT pe Cercetatori DEPASESTE Jupiter

Planeta bizara care i-a uimit pe cercetatori depaseste Jupiter si arata cat de uriase sunt diferentele intre planetele din vastul univers in care ne aflam.

Planeta bizara care i-a uimit pe cercetatori este de 3 ori mai mare decat planeta Jupiter, iar in clipul video de mai sus o puteti vedea in raport cu planetele care se afla in interiorul sistemului nostru solar. Cercetatorii care au descoperit aceasta planeta bizara au urmarit o stea cu denumirea HR 5183 timp de 20 de ani de zile pentru a observa planeta care uimeste nu doar prin dimensiunile sale, ci si prin orbita pe care o are.

Planeta bizara a fost descoperita dupa ce trei telescoape au fost indreptate spre steaua HR 5183 timp de 20 de ani, iar orbita acesteia are si o forma neobisnuita, semanand cu forma pe care o are un ou. HR 5183 b este denumirea acestei planete bizare, ea calatorind in jurul stelei HR 5183 intr-o orbita a carei durata variaza intre 45 si 100 de ani, deci vorbim despre miscari foarte incete in jurul stelei, ceea ce nu e tocmai neobisnuit.

Planeta BIZARA Ce i-a UIMIT pe Cercetatori DEPASESTE Jupiter

Planeta bizara se apropie mai mult de soarele sau decat se apropie planeta Jupiter de soarele nostru, iar asta inseamna ca si temperaturile de pe suprafata sa sunt mult mai mari. Avand in vedere ca planeta calatoreste si la distante foarte mari de steaua sa, astronomii au avut nevoie de foarte mult timp pentru a o descoperi, date adunate de-a lungul timpului de la mai multe telescoape fiind adunate pentru o analiza complexa.

“Această planetă este spre deosebire de planetele din sistemul nostru solar, dar mai mult decât atât, este spre deosebire de orice alte exoplanete pe care le-am descoperit până acum. Am detectat această mișcare slingshot. Am văzut că planeta intră și acum este pe cale de ieșire. Aceasta creează o semnătură atât de distinctivă încât putem fi siguri că aceasta este o adevărată planetă, chiar dacă nu am văzut o orbită completă.”

Planeta bizara este anuntata de catre astronomi ca fiind complet diferita in comparatie cu restul exoplanetelor care au fost descoperite pana acum, iar asta ar putea sa o faca inclusiv unica in descoperirile lor. Totusi, una dintre cele mai importante descoperiri are legatura cu orbita sa in jurul stelei proprii, aceasta diferentiind cel mai mult planeta de cele care exista in sistemul nostru solar in momentul de fata.

Planeta bizara e prea departe pentru a fi analizata vreodata asa cum trebuie, dar macar aflam despre existenta sa, si vedem ca difera foarte mult de ceea ce exista in sistemul nostru solar.