Telescopul James Web a făcut o Descoperire INCREDIBILA pe o Planetă Similara cu Jupiter

Telescopul James Web a facut o descoperire incredibila pe o planeta similara cu Jupiter, iata ce au observat oamenii de stiinta in universul indepartat.

Într-o eră în care explorarea spațială depășește constant noi frontiere, Telescopul Spațial James Webb (JWST) reușește o nouă performanță remarcabilă. Recent, JWST a detectat prezența metanului și a vaporilor de apă în atmosfera unei planete asemănătoare lui Jupiter, situată la o distanță impresionantă de 163 de ani lumină de Terra. Această descoperire, făcută posibilă prin tehnologia avansată a telescopului, deschide noi posibilități în înțelegerea universului nostru.

WASP-80 b, planeta în cauză, orbitează o stea pitică roșie și este clasificată ca un “Jupiter Cald” datorită dimensiunilor și compoziției sale similare cu cele ale lui Jupiter, dar și datorită proximității sale față de steaua gazdă.

Această proximitate este semnificativ mai mică decât cea a Jupitere-lor reci, dar mai mare decât cea a Jupitere-lor fierbinți, făcând-o un obiect de studiu fascinant pentru astronomi.

Telescopul James Webb, un gigant al tehnologiei spațiale cu un cost de aproximativ 10 miliarde de dolari, a fost capabil să distingă WASP-80 b de steaua sa pitică roșie – o realizare comparabilă cu detectarea unui fir de păr uman de la o distanță de 14,5 kilometri. Această precizie extraordinară demonstrează capacitatea JWST de a studia exoplanete la detalii fără precedent.

Echipa de cercetători, inclusiv specialiști de la Arizona State University și de la Bay Area Environmental Research Institute, a folosit metoda tranzitului pentru a observa trecerea WASP-80 b pe fața stelei sale.

Prin acest proces, au reușit să identifice amprentele spectrale ale metanului și ale vaporilor de apă. Aceasta nu este prima dată când JWST detectează metan în atmosfera unei exoplanete, dar raritatea acestui fenomen în cazul planetelor similare lui Jupiter îl face deosebit de important.

Descoperirea metanului și a vaporilor de apă pe WASP-80 b nu este doar o realizare tehnică impresionantă, dar și un pas major în înțelegerea atmosferelor exoplanetelor. Studiul acestor elemente poate oferi indicii prețioase despre compoziția și climatul acestor lumi îndepărtate.

Cu fiecare nouă descoperire făcută de JWST, ne apropiem mai mult de înțelegerea vastității și diversității universului. Această descoperire recentă accentuează rolul crucial pe care tehnologia avansată îl joacă în explorarea spațială și în dezlegarea misterelor cosmice.