NASA. FOTO ULUITOARE Aniverseaza 16 Ani de Telescop Spitzer

NASA. O serie de imagini uluitoare aniverseaza 16 ani de telescop Spitzer, iata de ce au fost impresionati cercetatorii, si cu ce ne impresioneaza pe noi.

NASA. FOTO ULUITOARE Aniverseaza 16 Ani de Telescop Spitzer

NASA. Telescopul Spitzer, folosit de catre agentia spatiala americana pentru explorarea vastului univers, a implinit 16 ani de existenta, iar cu aceasta ocazie au fost publicate o serie de imagini uluitoare. Imaginile publicate de catre cei de la NASA pentru a aniversa cei 16 ani ai telescopului prezinta galaxii indepartate, stele impresionante, si diverse alte formatiuni care au fost descoperite in unele dintre indepartatele colturi ale universului.

NASA. FOTO ULUITOARE Aniverseaza 16 Ani de Telescop Spitzer stea gigant valuri
O stea gigant care face valuri in univers.

NASA. Telescopul Spitzer a fost lansat in august 2003 de catre americani in cadrul unei misiuni care initial a fost gandita pentru a avea o durata de doar 5 ani, insa pentru ca totul a functionat atat de bine, ea a fost extinsa. Spitzer se afla intr-o orbita in jurul Soarelui, la fel ca Pamantul, insa se misca mult mai incet, si este cu 150 de milioane de kilometri in spatele Terrei, indepartandu-se in fiecare zi, NASA avand probleme in a mai comunica cu el.

NASA. FOTO ULUITOARE Aniverseaza 16 Ani de Telescop Spitzer galaxie roata
Galaxie uimitoare descoperita de catre telescop.

NASA. In momentul de fata americanii pot comunica cu nava care are telescopul timp de doar catva ore in fiecare zi, iar aceasta durata devine din ce in ce mai mica pe zi ce treace. NASA a luat deja decizia de a dezactiva in totalitate telescopul din 30 ianuarie 2020, si urmeaza sa il inlocuiasca cu altul, James Webb, care urmeaza sa fie trimis in spatiu si asamblat acolo de catre agentia spatiala pentru a analiza si mai bine intregul univers.

NASA. FOTO ULUITOARE Aniverseaza 16 Ani de Telescop Spitzer stele bebelus
Stea in plina formare, inconjurata de praf cosmic.

NASA. Dupa cum puteti vedea si din aceste imagini, vorbim despre momente incredibile surprinse de catre telescopul Spitzer pana in prezent, iar pana in ianuarie cu siguranta va inregistra altele spectaculoase. Tot ceea ce vedem acum este facut cu tehnologii vechi de 16 ani de zile, deci va puteti imagina ce va arata NASA cu telescopul de ultima generatie pe care se pregateste sa il lanseze in spatiul cosmic anul viitor.

NASA. FOTO ULUITOARE Aniverseaza 16 Ani de Telescop Spitzer galaxie efecte impresionante
Galaxie care creeaza efecte impresionante.

NASA. Acestea fiind spuse, va fi foarte interesant de vazut ce va mai publica NASA in urmatoarele luni de la Spitzer, dar si ce vom vedea dupa ce noul telescop va deveni functional in spatiul cosmic.