Planeta Saturn: UIMITOR SECRET Explicat de catre Cercetatori

Planeta Saturn are un uimitor secret dezvaluit si explicat de catre cercetatori, iata ce au descoperit acestia in urma unei analize foarte atente a planetei.

Planeta Saturn raze

Planeta Saturn are unul dintre secretele uimitoare dezvaluite si explicate de catre cercetatorii care au descoperit ca una dintre lunile apropiate de planeta este afectata substantial de catre razele cosmice care o “ataca” in mod constant. Folosind observatorul din Atacama, cercetatorii au analizat atmosfera lunii Titan de langa planeta Saturn, si au descoperit ca exista o amprenta chimica in aceasta, ea fiind influentata de razele cosmice care vin din afara sistemului solar.

Planeta Saturn are atmosfera lunii Titan substantial afectata de catre razele cosmice din afara sistemului solar, ele provocand reactii chimice care duc la formarea de molecule organice pe baza care contin azot. Cercetatorii au reusit pentru prima oara sa observe asa ceva pe luna Titan de langa planeta Saturn, iar analizele sunt facute deoarece atmosfera acestui satelit al planetei are in atmosfera un numar de molecule organice care formeaza un mediu pre-biotic.

Planeta Saturn: UIMITOR SECRET Explicat de catre Cercetatori

Planeta Saturn a avut pentru luna Titan descoperite anumite forme de azot formate in atmosfera sa multumita reactiilor chimice generate de razele cosmice, acestea putand ajuta la descoperirea vietii acolo. Cercetatorii care au facut aceasta descoperire pe planeta Saturn sunt de parere ca razele cosmice din afara sistemului solar au un impact mare si asupra altor planete si corpuri cosmice din sistemul nostru solar, dar acestea n-au fost analizate.

“Oamenii de știință planetari care utilizează Atacama Large Millimeter / submillimeter Array (ALMA) au dezvăluit secretele atmosferei Titan, cea mai mare lună a lui Saturn. Echipa a găsit o amprentă chimică în atmosfera lui Titan care indică faptul că razele cosmice provenite din afara Sistemului Solar afectează reacțiile chimice implicate în formarea moleculelor organice purtătoare de azot. Aceasta este prima confirmare observațională a unor astfel de procese și are impact asupra înțelegerii mediului intrigant al Titanului.”

Planeta Saturn ar putea fi si ea afectata de catre ele, insa cercetatorii s-au concentrat doar pe luna Titan, insa in baza observatiilor facute cu ajutorul observatorului ALMA, probabil se vor orienta si spre alte corpuri. Cantitatea de raze cosmice care ajunge la luna Titan afecteaza reactiile chimice care au loc in atmosfera acesteia, unele dintre ele fiind blocate de catre planeta Saturn, ceea ce face destul de dificila analizarea cu mare exactitate a efectelor totale.

Planeta Saturn va avea trimisa cel putin o nava care va ajunge in apropierea lunii sale Titan in urmatorii ani, deci vom afla mai multe informatii importante in legatura cu ceea ce se regaseste in univers.