Planeta Jupiter: Descoperirea Cercetatorilor ce ne SOCHEAZA

Planeta Jupiter are anuntata o descoperire uluitoare facuta de catre cercetatorii care au reusit sa socheze intreaga lume cu ceea ce au observat in univers.

Planeta Jupiter marime

Planeta Jupiter este cea mai mare planeta din sistemul nostru solar, si vorbim despre o dimensiune foarte mare in raport cu Pamantul, dar ea nu este cea mai mare din intregul univers, iar acest lucru este evidentiat foarte clar. O planeta recent descoperita in apropierea galaxiei noastre se dovedeste a fi chiar mai mare decat planeta Jupiter, iar diferentele sunt surprinzator de substantiale pentru a-i uimi pe cercetatorii care au observat-o pana acum.

Planeta Jupiter este de 10 ori mai mica decat planeta care a fost descoperita la 330 de ani-lumina de Pamant, ea avand denumirea 2MASS 1155–7919 b, iar dimensiunnile sale sunt cu totul surprinzatoare. Aceasta planeta se afla la o distanta fata de steaua sa care este de 600 de ori mai mare decat cea dintre Pamant si Soare, deci inclusiv planeta Jupiter este mai aproape de steaua sa decat aceasta noua planeta care o depaseste de 10 ori in ceea ce priveste dimensiunea.

Planeta Jupiter: Descoperirea Cercetatorilor ce ne SOCHEAZA

Planeta Jupiter are o vechime foarte mare, insa planeta despre care vorbim astazi s-a format cu doar 5 milioane de ani in urma dintr-o acumulare de gaze si praf cosmic, varsta sa fiind de cam 1000 de ori mai mica decat a Soarelui. Puteti vedea in prima imagine a acestui articol cum arata cea planeta care este atat de mare in comparatie cu planeta Jupiter, temperaturile de la suprafata sa fiind foarte mici, ceea ce e intalnit la multe planete din univers.

“Obiectul slab și răcoros pe care l-am găsit este foarte tânăr și are doar de 10 ori masa lui Jupiter, ceea ce înseamnă că probabil că privim o planetă infantilă, poate încă în mijlocul formării. Deși multe alte planete au fost descoperite prin misiunea Kepler și alte misiuni ca ea, aproape toate sunt planete „vechi”.

Planeta Jupiter este cea mai mare care a fost explorata de catre cercetatori, si in ciuda faptului ca inca nu cunoastem toate secretele sale, stim mult mai multe in comparatie cu ceea ce se cunoaste in legatura cu noua planeta. Noua planeta a fost descoperita multumita unui observator spatial numit Gaia, acesta fiind gandit nu pentru a analiza planeta Jupiter, ci pentru a descoperi exoplanete de acest gen, dar si ceea ce se ascunde pe ele.

Planeta Jupiter ramane totusi cea mai mare planeta din sistemul solar pe care o putem descoperi in totalitate, si va fi foarte interesant de vazut ce anume vor mai anunta cercetatorii.