Gaura Neagra: Misterul ULUITOR Explicat greu de Cercetatori

Gaura neagra ramane o sursa de foarte multe mistere pentru cercetatori, insa unul dintre ele a fost explicat cu greun intr-un final de catre NASA.

Gaura neagra nori

Gaura neagra ramane unul dintre misterele mari pe care cercetatorii se chinuie de foarte multa vreme sa il explice, iar pentru una dintre necunoscute au gasit in sfarsit si un raspuns acceptabil. Mai exact, cercetatorii au descoperit de ce se formeaza nori in jurul unei gauri negre, ei semanand intr-o anumita masura cu ceea ce avem pe Pamant, dar doar vizual, pentru ca al lor continut este cu mult diferit fata de cel existent aici.

Gaura neagra nu atrage nori in chiar orice fel de forma a fost creata in univers, ci doar cele de foarte mari dimensiuni au formatiuni noroase in jurul lor, ceea ce a fost cu greu explicat. Se pare ca NASA a reusit sa descopere ca doar o gaura neagra care are o masa de peste 100.000 de ori mai mare decat cea a soarelui poate avea nori formati in jurul sau, ceea ce desigur ca face destul de dificila observare si explicarea acestui fenomen important.

Gaura Neagra: Misterul ULUITOR Explicat greu de Cercetatori

Gaura neagra nori nasa
Imagine realizata de catre NASA.

Gaura neagra este ca un fel de aspirator, puterea sa gravitationala tragand in interior cam orice fel de obiecte din intregul univers, insa unele dintre gazele care ajung in apropierea sa, raman acolo. Zona din apropierea liniei orizontului pe care orice gaura neagra o are este plina de foarte multa energie iradiata, iar din cauza vitezei cu care se misca unele particule in acea regiune, anumite cantitati de gaze sunt aruncate spre exteriorul acelei zone.

“Dar găurile negre nu sunt chiar ca aspiratoarele. În timp ce unele materiale din jurul unei găuri negre vor cădea direct în interior, nu vor mai fi văzute niciodată, o parte din gazele din apropiere vor fi aruncate spre exterior. Acest lucru se datorează faptului că zona din apropierea orizontului evenimentului este extrem de energică; radiația cu energie mare din particulele cu mișcare rapidă din jurul găurii negre poate scoate o cantitate semnificativă de gaz în imensitatea spațiului.”

Gaura neagra poate arunca gazele in mod violent la chiar si pana la 3.3 ani lumina de centrul sau, iar distantele pe care acesti nori de gaze le acopera pot fi la fel de mari precum cea dintre Pamant si cea mai apropiata stea dincolo de soare, Proxima Centauri. Felul in care acesti nori se formeaza in jurul a ceea ce noi stim ca fiind o gaura neagra a ramas un mister pentru mult timp, insa dupa analizarea catorva asemenea locatii din univers, au venit si explicatiile.

Gaura neagra este o zona din univers care ramane o provocare pentru cercetatorii ce sunt interesati sa afle cat mai multe secrete cu privire la aceste regiuni vaste, aparent fara explicatii.