Gaura Neagra: Descoperire IMPRESIONATA Facuta in Premiera

Gaura neagra descoperita de catre oamenii de stiinta recent vine cu o premiera impresionanta pe care foarte putini s-ar fi asteptat sa o vada acum.

gaura neagra gamma

Gaura neagra pe care cercetatorii au descoperit-o recent vine cu o premiera impresionanta la care putini se asteptau in acest moment, si vorbim despre o dezvaluire care mai mult ca sigur a surprins foarte multa lume. Analizand galaxiile care emit raze gamma, o forma extrema de lumina emisa in univers, cercetatorii au descoperit si cea mai indepartata gaura neagra care face parte dintr-un asemenea tip de galaxie impresionanta.

Gaura neagra care ar sta in centrul unei galaxii numite BL Lacertae ar fi una supermasiva, insa asta nu e tot, pentru ca varsta sa ar fi deasemenea un alt element impresionant pentru cercetatori. Conform datelor adunate de catre acestia, gaura neagra care a fost descoperita de catre ei ar fi fost formata, cel mai probabil impreuna cu galaxia din care face parte, in primele 2 miliarde de ani de existenta ai universului din care facem parte.

Gaura Neagra: Descoperire IMPRESIONATA Facuta in Premiera

Gaura neagra din galaxia respectiva ar avea o varsta de aproximativ 11.8 miliarde de ani, avand in vedere ca universul ar avea o varsta calculata la 13.8 miliarde de ani, conform teoriilor avansate de catre multipli cercetatori. O gaura neagra care exista intr-o galaxie de acest gen are denumirea de blazar folosita de catre cercetatori, galaxiile fiind active pentru ca acele gauri negre emit jeturi de radiatii puternice in univers, si sunt indreptate spre Pamant.

“O echipă internațională de astronomi a identificat cel mai îndepărtat exemplu al unei clase rare de galaxii care emit raze gamma. Așa-numitul obiect BL Lacertae a fost descoperit în zori cosmice, în primele două miliarde de ani ai erei universului. Astăzi, cosmosul are o vechime de 13,8 miliarde de ani. Doar o mică parte din galaxii emit raze gamma, care este cea mai extremă formă de lumină. Astronomii cred că acești fotoni foarte energici provin din vecinătatea unei găuri negre supermasive care se află în centrul acestor galaxii.”

Gaura neagra din acea galaxie nu are putere suficienta pentru a arunca radiatii gamma foarte puternice spre Pamant, insa faptul ca este indreptata spre noi ajuta foarte mult cercetatorii sa le analizeze cu mai mare atentie. Descoperirea de acum este impresionanta din toate punctele de vedere, aceasta fiind, probabil, cea mai “tanara” gaura neagra descoperita, cu o varsta de peste 10 miliarde de ani, ceva ce ne arata cat de mica este viata noastra in comparatie cu evolutia timpului in univers.

Gaura neagra despre care vorbim acum se afla la o distanta colosala fata de Pamant, astfel ca nu va putea fi analizata extrem de serios, dar oamenii de stiinta incearca sa afle cat se poate de multe in legatura cu ea.