Planeta Pluto: INCREDIBILA Descoperire care a ULUIT Omenirea

Planeta Pluto este in centrul unei descoperiri incredibile care a uluit omenirea, iata ce au dezvaluit oamenii de stiinta cu privire la corpul cosmic.

planeta Pluto gheata

Planeta Pluto una dintre cele care a fost cel mai mult ignorata de catre cercetatori, incepe sa intre in atentia lumii intregi multumita unor descoperiri recente, bazate totusi pe date vechi de peste trei decenii. In urma reanalizarii unor imagini si date preluate de langa planeta Pluto de catre nava spatiala New Horizons, a a fost facuta o descoperire incredibila cu privire la atmosfera pe care o are corpul cosmic, si care are o serie de elemente necunoscute pana acum.

Planeta Pluto are o atmosfera tulbure, de culoare aproape portocalie, ea fiind foarte similara cu ele de pe lunile Titan si Trion, insa explicatia pentru ceea ce se intampla acolo este diferita fata de celelalte corpuri cosmice. Cercetatorii au descoperit ca planeta Pluto are o atmosfera cu o compozitie diferita fata de cea a altor planete, astfel ca in cazul sau este vorba despre producerea de particule de gheata in atmosfera, dar la altitudini foarte inalte.

Planeta Pluto: INCREDIBILA Descoperire care a ULUIT Omenirea

Planeta Pluto are la altitudini foarte mari zone dense cu particule de gheata care se formeaza, ceva ce in cazul lunilor Titan si Triton nu se intampla, acolo procesele fiind cu mult diferite. Diferentele vin si din cauza faptului ca planeta Pluto se afla la o distanta mult mai mare fata de soare, deci ajunge mai putina caldura acolo, astfel ca procesele chimice se desfasoara cu mult mai diferit, ceea ce pana la urma este si perfect normal, in aceste conditii.

“Ceața din atmosfera planetei Pluto poate necesita o altă explicație. Pe ambele corpuri, atmosfera conține metan, monoxid de carbon și azot. Dar dacă procesul lui Titan ar funcționa la același ritm pe Pluto, nu ar produce suficiente particule de ceață pentru a se potrivi cu ceea ce am măsurat acolo. Deoarece atmosfera lui Pluto este chiar mai rece decât atmosfera superioară de pe Titan, acea chimie a particulelor de ceață ar trebui să ruleze mai lent pe Pluto.”

Planeta Pluto are o atmosfera cu mai putine particule de gheata pe masura ce altitudinea este mai mica, iar asta din cauza temperaturilor mai mari in comparatie cu zonele de altitudine mai mare. Inclusiv formarea acestora in atmosfera are loc mai greu la altitudini mai mici, iar asa planeta Pluto are o atmosfera cu mult diferita fata de ceea ce observa cercetatorii in cazul anumitor corpuri cosmice din univers, si desigur nu au vazut nici pe Pamant.

Planeta Pluto are toate aceste informatii descoperite in urma analizarii unor date care au fost preluate cu aproximativ 3 decenii in urma, dar care n-au fost foarte atent analizate de catre oamenii de stiinta.