Gaura Neagra: ULUITOARE Descoperire de care NU Stia Omenirea

Gaura neagra pe care oamenii de stiinta au descoperit-o ca primul obiect de acest gen, ii uluieste din nou cu un secret foarte bine ascuns.

gaura neagra recalculata

Gaura neagra este cel mai misterios obiect din univers, iar de-a lungul existentei sale, omenirea a descoperit mai multe obiecte de acest gen, insa astazi aflam o informatie foarte importanta cu privire la prima dintre ele. Prima gaura neagra descoperita de catre oamenii de stiinta este de fapt mult mai mare decat s-a crezut initial, sau cel putin asta au descoperit acum cercetatorii care s-au gandit sa se mai uite o data cu atentie mai mare la ea.

Gaura neagra despre care vorbim acum se afla intr-un sistem numit Cygnus X-1, ea fiind descoperita in 1964 ca prima gaura neagra detectata in univers, ea fiind si cea mai apropiata de Pamant. Aceasta este si cea mai mare gaura neagra detectata de catre oamenii de stiinta fara a folosi tehnica undelor gravitationale, astfel ca vorbim despre o metoda inedita de a detecta acest obiect foarte important aflat aproape de planeta noastra.

Gaura Neagra: ULUITOARE Descoperire de care NU Stia Omenirea

Gaura neagra a fost observata din nou in 2011, insa nici atunci nu s-a putut detecta exact cat este de mare, asa ca abia acum, dupa o analiza facuta folosind telescoape amplasate pe intregul teritoriu al SUA, s-a putut calcula marimea sa. Gaura neagra din sistemul Cygnus X-1, a fost initial o stea de 60 de ori mai mare decat soarele, ea devenind o supernova cu mii de ani in urma, iar in mod surprinzator ea orbiteaza o stea care se afla in apropierea sa.

“Gaura neagră din sistemul Cygnus X-1 a început viața ca o stea de aproximativ 60 de ori masa Soarelui și s-a prăbușit în urmă cu zeci de mii de ani. În mod incredibil, orbitează în jurul stelei sale însoțitoare – o supergigantă – la fiecare cinci zile și jumătate la doar o cincime din distanța dintre Pământ și Soare. Aceste noi observații ne spun că gaura neagră este de peste 20 de ori mai mare decât masa Soarelui nostru – o creștere de 50% față de estimările anterioare.”

Gaura neagra are o masa de 20 de ori mai mare decat cea a soarelui, cu 50% mai mare decat s-a calculat initial, iar asta multumita noii tehnici pentru a identifica obiectele de acest gen, si a le masura. Mai mult decat atat, se pare ca aceasta gaura neagra are si cea mai mare viteza de rotatie detectata pana acum, aproape de cea a luminii, ceea ce vine ca o surpriza si mai mare pentru oamenii de stiinta care au urmarit-o cu foarte mare atentie.

Gaura neagra cea mai apropiata de Pamant este, deci, cu 50% mai mare decat se credea initial, si are cea mai rapida viteza de rotatie dintre toate obiectele de acest gen descoperite pana cum.