iDevice.ro mini review: iPad 3, Orange Romania si viteza de navigare pe reteaua cu cel mai rapid internet mobil

Orange are cea mai rapida retea de internet mobil 3G din Romania in momentul de fata si tableta iPad a celor de la Apple poate profita din plin de tot ce are de oferit operatorul nostru. Noua tableta functioneaza in reteaua 3G a Orange Romania in principal prin HSPA+ si DC-HSDPA iar cel de-al doilea standard este cel mai important deoarece doar Orange are o retea facuta in baza sa. Folosind tableta iPad 3 si o cartela de internet mobil a Orange Romania am reusit sa ating viteza de 24.29 Mbits si cred ca este un record de viteza pentru un iDevice folosit pe o retea de internet mobil din Romania.

Viteza maxima atinsa a fost de 24 de Mbits insa in functie de ora la care folositi internetul veti atinge viteze medii de 15 – 20 Mbits in timpul zilei si un minim de 11 Mbits seara cand reteaua este congestionata. Exista posibilitatea sa atingeti si viteze mai mari in orasele in care reteaua este mai libera insa in Bucuresti atat am reusit eu sa obtin deocamdata si pe nicio alta retea a vreunui operator din Romania nu veti atinge maxime de genul celor prezentate de catre mine deoarece restul operatorilor au limita de viteza la 21.6 si 14.4 Mbits.

In momentul de fata abonamentele Orange din seria Colibri ofera utilizatorilor viteze de navigare pe internet de pana la 43 Mbits si mai multe detalii despre ele puteti afla aici. Exista o foarte mare posibilitate ca Orange sa anunte maine noi abonamente de internet mobil pentru tableta iPad 3 insa nu am o confirmare sigura a acestui lucru in momentul de fata. Daca Orange le va lansa atunci s-ar putea sa gasiti cateva deal-uri interesante pentru tableta iPad si folosind-o ca hotspot veti putea partaja de pe ea internetul catre alte terminale mobile sau calculatoare.