In cursul acestei zile celebrul Dr. Dre a confirmat faptul ca Apple a cumparat Beats Audio, compania co-fondata de catre el si Jimmy Lovine. Probabil numele va suna cunoscut, el fiind facut popular prin prisma celebrelor casti Beats vandute in lumea intreaga, cel mai popular produs al companiei fiind de departe Beats By Dre. Totusi, Beats Audio nu vinde doar casti, compania avand activ si un serviciu de streaming multimedia cu peste 200.000 de abonati lunar.
Business-ul Beats insumeaza incasari probabile de 1 miliard de dolari in cursul anului 2014 si achizitia facuta de catre Apple valoreaza 3.2 miliarde de dolari, adica de putin peste trei ori mai mult. Multi dintre voi s-au intrebat de ce ar avea Apple nevoie de o companie de acest gen si de ce nu a cumpara Apple alti producatori de casti, care poate ar avea produse mai bune. Ei bine raspunsul este complicat, insa el are la baza doua aspecte foarte importante ale companiei Beats Audio.
Primul este expertiza companiei in a produce tot felul de casti, de la celebrele Beats By Dre pana la casti in-ear, toate scumpe, toate cu performante foarte bune. Castile celor de la Beats sunt vandute la preturi premium si beneficiaza de o promovare pe masura, mai ales ca majoritatea review-urilor facute pentru produsele Beats au demonstrat ca, exact precum in cazul Apple, pretul premium este pe deplin justificat. Avand echipe de experti in dezvoltarea de casti performante, Apple ar putea dezvolta noi EarPod-uri cu performante audio net superioare celor oferite de catre modelele actuale, insa totul abia peste cativa ani de zile.
Separat de expertiza in producerea de carti, Beats mai are un atu foarte important, popularitatea in randul tinerilor. Lansarea Beats By Dre a generat o adevarata isterie in randul multor tineri, iar pretul de peste 250$ nu a speriat multi tineri sa-si cumpere castile si sa le poarte mandri pe strada, dupa cum probabil ati observat deja. Popularitatea Apple in randul tinerilor a inceput sa scada in ultimii ani iar achizitionarea Beats By Dre reprezinta si o miscare de marketing extrem de interesanta, popularitatea brand-ului ajutand cu siguranta la atragerea mai multor utilizatori catre iPhone.
Parteneriatul dintre HTC si Beats a generat mai mult interes fata de smartphone-urile taiwanezilor, iar un iPhone cu difuzor sau difuzoare Beats va fi cu siguranta extrem de usor de promovat de catre oricine. Problema in toata aceasta ecuatie este ca Apple nu obisnuieste sa promoveze produsele sale incluzand brand-urile altor producatori, asa ca va fie extrem de interesant de vazut ce va face Apple cu Beats in viitor.