Facebook ia o decizie radicala care afecteaza sute de milioane de utilizatori

Facebook logo

  Facebook este cea mai mare retea de socializare de pe glob, iar recent CEO-ul Mark Zuckerberg a luat o decizie care afecteaza experienta de utilizare a sute de milioane de persoane care-i folosesc zilnic serviciul. Mai exact, compania americana decis sa reunnte la preluarea de informatii din motorul de cautare Bing, detinut de catre Microsoft, pentru a afisa rezultate pentru cautarile efectuate folosind motorul Open Graph search disponibil pentur utilizare globala de mai bine de un an de zile.

  In anul 2007 Microsoft a cumparat 1.6% din compania Facebook, incheind in acelasi timp un acord de colaborare cu ea pentru implementarea rezultatelor din motorul de cautare Bing, acordul fiind reinnoit in 2010, dar anulat anul acesta. Facebook intentiona de ani de zile sa devina un “jucator” important in segmentul motoarelor de cautare, iar actiunea luata recent ii permite sa-si foloseasca propria platforma de cautare pentru a afisa rezultate in interiorul Facebook.com, concurand direct cu Google si Microsoft.

We’re not currently showing web search results in Facebook Search because we’re focused on helping people find what’s been shared with them on Facebook. We continue to have a great partnership with Microsoft in lots of different areas. There is more than a trillion posts, which some of the search engineers on the team like to remind me, is bigger than any Web search corpus out there.

  Facebook a investit miliarde de dolari si ani de cercetare si dezvoltare pentru a-si perfectiona platforma de cautare, ea fiind deocamdata limitata numai la informatii existente in Facebook.com, dar acest lucru se va schimba in viitor. Cei de la Facebook vor aduce sistemul de cautare Open Graph pe platformele mobile in viitorul extrem de apropiat si astfel isi vor extinde baza de utilizatori pentru a-si putea imbunatati in continuare algoritmii privind afisarea rezultatelor pentrucautari de continut in interiorul propriei retele.

5 COMENTARII

  1. O prostie din partea fb………
    La fel ca alte firme si impresia ca daca au ajuns undeva sus intrun domeniu , pot face acelasi lucru pe toate fronturile.
    Un exemplu bun pentru astfel de eșecuri este Apple.

  2. Faza tare este ca bing ajunge google-ul rapid din urma, eu unul lucrez pe mac la munca si de când cu Yosemite, bing-ul este motorul de Căutare principal, nu am apucat sa schimb motorul pe google si pana acm 1-2 sapt dădeam un search in safari vedeam ca nu îmi afișa ce trebuie si îmi aduceam aminte ca sunt pe bing, de săptămana asta am uitat de google, astăzi mi-am adus aminte ca nu caut pe google si am efectuat o căutare identică pe google, rezultatele au fost 95% asemănătoare google si la fel de folositoare. Momentan nu văd nici un avantaj bing dar poate pe viitor …