Proiectul pentru dezvoltarea masinii Apple nu evolueaza conform asteptarilor lui Jony Ive

Proiectul privind dezvoltarea masinii Apple nu a evoluat asa cum sperau Jony Ive si echipa sa de manageri, iar plecarea sefului proiectului pare sa fi blocat angajarile in cadrul diviziei care creeaza masina pe care urmeaza sa o vanda cei din Cupertino.

Jony Ive este omul care a blocat angajarile in cadrul echipei care dezvolta masina Apple, el ordonand prezentarea unui raport privind evolutia Project Titan pana in prezent, iar rezultatele prezentate de catre cei care conduc proiectul nu par sa il fi impresionat in mod pozitiv.

Jony Ive si-a exprimat dezamagirea in legatura cu modul in care a evoluat proiectul masinii Apple in ultimele luni, asa ca acum probabil echipa de management analizeaza pasii care trebuie facuti pentru a readuce lucrurile pe fagasul lor normal pentru ca masina sa fie lansata in 2019.

Desi saptamana trecuta s-a spus ca Steven Zadesky, omul care a condus Project Titan in cadrul Apple, paraseste compania din motive personale, se pare ca in realitate problema ar fi una mult mai complexa, iar plecarea are legatura cu neindeplinirea obiectivelor impuse.

Angajatii care lucreaza pentru dezvoltarea masinii Apple sustin ca obiectivele impuse de catre conducere sunt nerealiste si cer stabilirea unora care pot fi atinse in limitele de timp impuse de catre conducerea companiei Apple, iar deocamdata a fost decisa doar suspendarea angajarilor.

Apple a angajat foarte multi ingineri specializati in dezvoltarea de automobile sau software dedicat masinilor electrice ori autonome, iar desi echipa numara peste 1600 de persoane, ea nu pare capabila sa produca exact ceea ce vrea Apple si in limitele impuse de catre cei din Cupertino.

Aceste informatii pun intr-o lumina foarte proasta Project Titan si ridica mari semne de intrebare in legatura cu capacitatea Apple de a dezvolta o masina autonoma, multi producatori de automobile fiind siguri ca Apple va da gres in aceasta aventura.

8 COMENTARII

  1. Probabil inginerii sint obisnuiti ca in industria auto care mi se pare ca are o evolutie inceata cu putine exceptii.Sau CEO ul de la Tesla are dreptate cind a zis ca Apple a angajat ce a dat Tesla afara.Totusi ma astept la o supermasina de la ei.

  2. Daca ai avea idee ce complexa este o masina , probabil ca nu ai mai vorbi de o evolutie inceata . Sunt modele cu peste 70 de calculatoare , interconectate , care au alt soft la fiecare cateva luni .Plus ca sunt norme de siguranta pt orice , ceea ce in industria telefoanelor nu prea exista .
    Iar in cazul asta , trebuie conceput un sistem cu totul nou , cel autonom . Apple nu prea are de unde sa se “inspire” aici , pt ca toti sunt la inceput . Si nu cred ca Apple va ajunge sa proiecteze , suspensia , directia , transmisia , elementele de siguranta. Or sa o faca altii care se pricep .

  3. Asa este! Steve Jobs stia doar sa ceara: “Vreau un telefon cu un singur buton!” Si gata, trepadusii trebuiau sa faca pe naiba-n sase sa indeplineasca dorintele sefului. Strategia asta a mers o data, de doua ori, dar nu orice este posibil.
    Asa cum remarca si oamenii, o masina este de sute de ori mai complexa decat un smartphone care are cateva componente hardware, si alea facute de altii.
    Ce ar fi facut Steve Jobs? S-ar fi zburlit la ingineri ca nu inoveaza mai rapid iSuspesia?
    CEOul Mercedes a spus-o foarte bine, ca nu il sperie faptul ca Apple va face masini, asa cum nu ar trebui si Apple sa fie speriata daca Mercedes ar face telefoane.

  4. @sorin Unul dintre trendurile majore este mașina electrică sau hibrida(baterie plus motor).Uită-te de când sunt inventate si ce ofertă este pe piață și la ce prețuri. Soft-ul și calculatoarele sunt complet alta treabă.Acolo revoluția va apare în momentul în care mașinile se vor conduce singure.