Prima Pagina Vodafone Ce se ascunde in spatele garantarii experientei retelei Vodafone ?

Ce se ascunde in spatele garantarii experientei retelei Vodafone ?

Zilele trecute Vodafone a anuntat ca garanteaza satisfactia clientilor care ii folosesc reteaua de telefonie mobila, indiferent ce servicii ale operatorului au contractate, devenind primul operator telecom din Romania care isi garanteaza serviciile in fata clientilor.

Avand sloganul 100% multumit sau recompensat, cei de la Vodafone ofera 1 zi de internet gratuit pentru toti utilizatorii nemultumiti de calitatea serviciilor, acestia trebuind sa le raporteze problemele intr-o pagina dedicata ce urmeaza sa fie disponibila din 16 februarie in website-ul Vodafone.

Marketing – iluzia calitatii

certificare vodafone p3 CommuncationsCe se ascunde in spatele acestei campanii ? In primul rand vorbim despre o miscare interesanta de marketing, Vodafone pozitionandu-se pe piata ca un operator care sustine ca are servicii atat de bune incat este increzator ca poate oferi o garantie de satisfactie pentru ele.

Cei care inteleg marketing-ul stiu ca totul este doar un slogan, insa utilizatorul de rand vede in aceasta campanie o certificare a faptului ca Vodafone are o retea foarte buna si daca aveti un iPhone si ati citit textele de prezentare ale Apple, atunci intelegeti exact ca textele bine gandite pot convinge pe oricine de calitatea unui produs.

Dorim sa evidentiem cea mai recenta realizare a retelei noastre – certificarea Best in Test pentru date si voce – si sa demonstram suprematia retelei noastre, devenind primii care garantam satisfactia clientilor nostri, indiferent de tipul serviciilor utilizate, in concordanta cu noua noastra campanie: 100% multumit sau recompensat.

Garantarea satisfactiei clientilor are la baza o certificare Best in Test facuta de catre P3 Communications, o companie prea putine cunoscuta in Romania, insa cei de la Vodafone nu spun care este acel nivel de satisfactie pe care il garanteaza, totul fiind subiectiv.

Practic Vodafone lasa fiecare client sa isi stabileasca propriul nivel de satisfactie, in loc sa stabileasca un standard pentru toata lumea si de aici incolo fiecare vede lucrurile cum vrea, Vodafone lansand in mod intentionat lucrurile intr-o ambiguitate totala.

Recompensa – falsul sentiment ca ai castigat ceva

Daca esti nemultumit de serviciile Vodafone, nu te plangi pe Facebook, Twitter sau alte retele de socializare, ci mergi direct la Vodafone, iti versi frustrarile si primesti o zi de internet gratuit, o data pe luna, pentru insatisfactia ta cu reteaua operatorului.

Aici practic este miscarea inteligenta a campaniei deoarece Vodafone se asigura ca lumea se plange mai putin pe internet despre problemele din retea, iar oamenii vor face multe raportari la operator pentru a primi recompensa pe care acesta o ofera.

Mai mult decat atat, pentru a imbunatati si mai mult nivelul satisfactiei clientilor, suntem receptivi pentru orice utilizator si il recompensam printr-o zi intreaga de trafic gratuit de date, pentru a il folosi in reteaua noastra, care a inregistrat cele mai bune performante.

Exact precum un caine care iti aduce un bat si primeste o recompensa, asa vor primi clientii o zi de internet gratuit cand isi varsa frustrarile in website-ul Vodafone, nervii lor dispar si in final raman cu ziua de internet si cu o speranta ca problema va fi rezolvata.

Acesta este un fals sentiment ca ai castigat ceva, iar asta pentru ca atunci cand vorbesti public despre problema ta cu Vodafone, se aprinde un beculet la o agentie de monitorizare si plangerea ta ajunge sigur la operator, insa cand problema ta ajunge intr-un sistem informatic al Vodafone, sansele reale ca problema sa fie rezolvata scad.

Mentalitatea romanilor si ghimpele in coasta competitorilor

Foarte multa lume are diverse probleme cu serviciile operatorilor de telefonie mobila, indiferent despre care vorbim, iar ideea de a primi ceva gratuit cand ai o problema este considerata de catre multi ca fiind un drept si nu un beneficiu, in ideea ca daca tot ai probleme macar sa profiti si tu de marea companie rea.

In aceasta idee, unii vor contracta servicii ale Vodafone mergand pe ideea ca au satisfactia garantata, asta spre deosebire de ceea ce ofera alti operatori. Mai mult decat atat, garantarea aceasta ar putea conta mai mult decat sfaturile persoanelor din jur, dar asta ramane de vazut in timp.

Cu aceasta campanie Vodafone a ridicat din nou mingea la fileu competitorilor, dupa ce a demonstrat fragilitatea sistemului lacom, iar cei de la Orange si Telekom vor veni probabil cu programe similare pentru a le da romanilor cate ceva gratuit cand sunt nemultumiti, pentru ca asa suntem noi invatati.

  • ducu

    Macar la vodafone nu am auzit clienti planganduse ca li s-a suspendat abonamentul pe motiv ca au vorbit 25 de ore intr-o zi

  • Cum sa auzi daca toti vorbeau in Vodafone din alte retele ? :)))

  • marius

    Vodafobe sunt cei mai buni la ora actuala din romania dar si cei mai scumpi

  • Adrian

    Vodafone e clar cea mai buna rețea dar cum spunea si Marius este cea mai scumpă.

  • FelipeNascimento

    Eu sunt acum pe Orange, ce ziceti merita sa trec la Vodafone..? Mai am 4 luni contract cu Orange.

  • Din cemotive e cea mai buna ?

  • Poti testa internetul lor gratuit in weekend sa te convingi daca macar din punctul asta de vedere merita.

  • Manto

    De obicei prin portare, daca stii cum, poti sa obtii mai multe beneficii decat ar da la un abonat de 20 de ani pentru prelungirea contractului

  • marius

    Am multe nr la soferi care circula prin tara. la vod si au cea mai buna acoperire nationala atat pe date cat si pe voce. Am avut telekom si nici nu se compara. Evident Nici costurile nu se compara aprox25% mai mult la vod

  • marius

    De ex am observat ca acolo unde nu merge vod nici orange nu are semnal

  • marius

    E foarte important ce faci cu abonamentul si unde mergi cel mai des cu tel asta e primul criteriu daca te muti la alt operator, apoi pretul binenteles. E important sa compari mere cu mere cand alegi. E logic ca digi e mai ieftin decat vodafone dar vezi ce acoperire au

  • ducu

    Zaone atata timp cat clientii sunt multumiti inseamna ca strategia lor functioneaza si asta este important. Am fost 5 ani abonat la orange unde am avut tot felul de probleme, de 3 m-am mutat la vodafone si nu am nici o reclamatie la adresa lor.

  • Mircea

    In afara de problema enervanta cu “no service” pe iphone 6, de acum 1 an, nu am avut alte probleme pe Vodafone. Bat toata tara-n lung si-n lat si pot spune ca sunt fffff putine zone unde nu ai semnal (gen pe nush ce carare in munti). In rest, 99% din zonele populate si cu trafic, ai 3G. In orase, 4G cam peste tot acum.
    Ca si concluzie, eu ma declar multumit.

  • daniTM

    Orange are net stabil, si in timpul mersului cu masina prin tara am putut face streaming fara probleme. Au serviciu de calitate, dar parerea mea e ca sunt foarte scumpi. M-am portat de la ei la Telekom, care sunt vai s-amar de ei, niste prapaditi cu reclame bune. Nu mai am incredere in reclame si strategii de genu…

  • FelipeNascimento

    Acoperirea la Vodafone e cam ca si la Orange eu as vrea sa vad ce operator imi ofera mai mult net etc la un abonament de maxim 15 euro.

  • real

    @zaonero:disqus

    la marketing is buni
    la rezolvat probleme mai putini buni
    asa sint toti.
    din pacate toate companiiile nu isi apreciaza asa cum trebuie actualii clienti pe care ii au si vreau tot timpul sa castige noi clienti. prin tot felul de tertipuri.
    cand vrei sa renunti la serviciile lor atata te suna si te combina pana accepti.
    lucrez in domeniul asta (serviciul clienti) si stiu ce inseamna asta.
    nu o sa vezi niciodata o companie care pune mare accent pe asistenta clienti asa cum pun pe marketing.

  • Liviu Verestiuc

    Din punctul meu de vedere sunt convins ca Zaone a cooptat pe cineva în echipă lui redacționala.
    Din o scurtă perioadă de timp s-a schimbat ceva în bine pe acest blog tehnologic.
    Articolele sunt mult mai închegate, nu mai sunt “de umplutură” , subiectele atinse sunt atent analizate, dacă înainte nu comenta nimeni…de o bucată de timp lumea chiar comentează în draci…sunt atent de prea mulți ani ca să îmi scape stilul de lucru.
    Să mă înșel sau am dreptate ? 🙂
    Oricum ar fi îmi place schimbarea în bine !

  • Jack

    Asa au auzit la televizor!

  • Jack

    Clientii needucati (care nu stiu ce sa ceara, nu zic mai mult!) au pretentii reduse, bineinteles, asta e problema de fapt! Nu e suficient sa ai semnal la o companie de telefonie (oricare ar fi ea) ca acea companie sa fie cea-mai-cea; semnal era si pe vremea Connex, aici e vorba de servicii care trebuiesc imbunatatite/dezvoltate/extinse continuu, iar acestea tin de respectul pe care un operator il are fata de clientii sai (studiati ofertele/serviciile Vodafone din alte tari si o sa vedeti despre ce vorbesc).
    Daca singura dorinta a utilizatorului mediu este sa aiba semnal inseamna ca suntem in epoca bronzului in ceea ce priveste telefonia mobila.

  • terrymada

    Repet ce am mai spus deja. Sunt clientul lor de prin 1996…momentan sunt foarte multumit. Am solicitat progresiv reduceri la abonament cu majorari ale pachetelor de beneficii. Anul trecut mi-au anulat in baza fiselitatii un cost de 150 de euro pt ca nu stiu ce naiba facusem si consumasem net in prostie…conversatiile sunt fluide, fara intreruperi, vorbesc mult si in afara retelei si in strainatate si nu m-am trezit nici macar cu avertisment daramite cu abonament suspendat. Semnalul exista si tind sa cred ca au cea mai mare acoperire.. Sincer Nu am ce comenta la adresa lor in nicio privinta…

  • FelipeNascimento

    Asta cu anularea costului suplimentar nu o mai cred 😂

  • amfetamin

    Ai dreptate,am observat si eu asta,plus faptul ca zaone nu mai e asa entuziasmat de Apple si vede mai multe lucruri bune si la concurenta,care in paranteza fie zis nu a stat cu mâinile in sân,cum a făcut Apple. Asa si trebuie.
    In alta ordine de idei,ar trebui făcut un articol cu ce au obținut clienții vechi ai diferitelor operatori la prelungirea abonamentului. Cel mai important e sa contactezi departamentul de fidelizare unde un agent e repartizat special sa se ocupe de oferta pe care ți-l va oferi. Dacă mergi ca prostul intr-un magazin fizic si îți prelungești ab-ul primești exact ca orice om. Eu de ex la Vodafone la prelungirea ab pe 2 ani,la un ab de 39€/luna am primit un iPhone 6S plus de 64 gb la 1700 lei(aprox 380€) cu nelimitat peste tot,500 internațional pe mobil,11 gb de net,HBO si Zonga gratis,plus in roaming 450 minute si primele 3 luni de net gratis pe mobil. Am primit mult mai mult pe partea de net fata de ab-ul de 49€ de ex,plus si tel mult mai ieftin(la un ab de 69€ e la fel ca la mine).

  • SLASH

    Eu nu sunt multumit de acoperire.La biroul unde-mi desfasor activitatea,situat in centrul orasului,conexiunea celulara este foarte slaba…este un chin.

  • amfetamin

    Din ce motive nu e cea mai buna?

  • amfetamin

    Eu zic ca da,la acoperire si viteza 4G e peste Orange,plus ca la portare ai mai multe beneficii. Încearcă netul cum zice si zaone si te vei convinge,sa ai si orange in paralel ca sa faci comparație. Eu zic ca te vei convinge ca Vodafone e mai bun.

  • amfetamin

    Un screenshot de la fata locului se poate? In ce oraș si mai ales si in centru nu ai semnal?

  • Gabiz Ro

    Dar un fel de roaming national,adica esti intr-o zona in care operatorul tau nu are semnal,in schimb are celalalt,sa te poti folosi de telefonia mobila nufac astia?
    Asta e mai important decat legea plm,legea cu fumatul,legea cu noul impozit pe spatiul de sub bloc etc.
    Te folosesti contra cost de alta retea.
    Dar asta nu intereseaza pe nimeni,toti vor partea lor din orice combinatie posibila.

  • SLASH

    BRAILA

  • Eu nu am zis ca nu ar fi, asteptam doar motivele care sa sustina afirmatiile ca este.

  • Fane

    Total greșit! Exact pe acest argument poți obține mai mult. Nu ii ajuta cu nimic sa primească un client nou in condiții comerciale dezavantajoase si sa piardă un client vechi “verificat” cu plățile, etc….

  • Fane

    Confirm! Nu sunt șofer dar job-ul ma duce in toată țara. …am fost si client orange.

  • Fane

    …am fost luni si marți la Braila. La hotel Traian IN CENTRU aveam semnal foarte bun 4G!

  • FelipeNascimento

    Oare abonamente unde se raporteaza minutele respectiv GB mai exista?

  • dreamcs

    De asta prefer Orange,cred ca sunt peste Vodafone din orice punct de vedere.

  • Mircea

    @Felipe Gresesti, chiar anuleaza/scad anumite costuri. Anul trecut am fost in Serbia si am folosit netul cateva minute… bANG!…. imediat am avut cost aproape 100€. Seribia nu intra in zona de Roaming pe Zi. Am sunat la ei, le-am zis ca pe site-ul lor scria Roaming pe Zi in Europa… si cum Serbia e in Europa, nu au avut ce sa mai zica, asa ca, mi-au scazut costul de roaming integral… mai putin 1,5€ tariful roaming pe zi pt data respectiva. Deci, se poate, si da, fac asta.

  • amfetamin

    Hopa,cineva a fost prins cu mata-n sac! :-))

  • viliu

    Folosesc in paralel 2abonamente, Menționez ca sunt sofer si fac ruta galati București zilnic,as vrea sa ii iau pe cei care au semnal fuul la telefon pe Vodafone la o convorbire si apoi sa posteze .

  • viliu

    Pe Vodafone apelul cade de 8 ori iar orange de 5 , dar de …. are semnal tot drumul …marș ma

  • icetkk

    Tu vorbești din Timișoara. În alte orașe/zone ale României stă altfel situația.
    Unele orașe sunt Vodafone, altele Orange, unele ambele și niciunul Telekom. :))

  • SempreBarca

    Am fost la Orange 4 ani. Regret trecerea de la Orange la Vodafone. Semnalul la i6 cade mereu ,mereu imi spune “No signal” sa nu mai vorbesc de calitatea convorbirilor. In toamna revin la Orange.

  • Catalyn

    Zaone nu mai este entuziasmat de Apple deoarece in ultima vreme nu prea au mai venit cu ceva WOW. Pana acum ceva ani, avea tot dreptul, produsele lor chiar meritau toata atentia.

  • amfetamin

    Nu am înțeles ce înseamnă “de asta” la tine. Deci,de ce preferi orange? Aia cum că “crezi” ca sunt peste Vdf asa este,crede in continuare. Ai făcut vreo comparație obiectiva între cei doi operatori,sau doar “crezi” si “bănuiești”?

  • amfetamin

    Cam greu de crezut ca in mijlocul Constantei sa nu ai 4G sau nici măcar 3G,puteai sa renunți fără stress la ab daca nu in 15 zile,măcar si dupa pe baza lipsei acoperirii. Cum tu nu ai făcut asta,mi-e greu sa cred ceea ce zici aici. Eu la Eforie Sud(la vila Ada) am avut 4G cu VDF iar cu Orange fluctua de la 3G la GPRS. Asta la periferie de Eforie Sud,nu in mijlocul Constantei!

  • amfetamin

    Nu vorbesc doar de Timisoara,dar in rest asa e cum zici.

  • SLASH

    Bine spui Valentin,aceeasi situatie este la mine in cladirea CEC BANK din centrul orasului Braila.Am facut reclamatie,au verificat si au recunoscut lipsa semnalului dar pentru anul 2015 nu au avut solutii.Mi-au zis:nu aveti un router…?

  • Srb Srb

    Si acum sunt super tari produsele Apple, dar nu strica sa fie obiectiv. Cred ca nu a mai intervenit in mesajele noastre, si asta aduce un plus de comfort cititorilro. Bravo zaone! lumea apreciaza si nu e lucru putin!

  • Mihai

    Îmi place! Am râs, nu am nimic contra vodafone. Inca folosesc rețeaua.

  • fane

    Pentru ca Oange e mai buna.

  • Don Joe

    Ce ironii de cacao la adresa “românului” care vrea ceva gratis când nu-i merge serviciul principal cum i s-a promis. Dacă n-ai primit ce ţi s-a promis şi ce ai plătit normal că ţi se datorează ceva la fel de substanţial în loc, asta nu ţine de români ci de o minimă civilizaţie, de un minim respect al contractului. Dacă avem o problemă ca români e mai degrabă ironia ieftină anti-clienţi de genul celei din articol, discurs tipic de patronaş slab-civilizat, dintr-o ţară periferică, patronaş care atât a înţeles din capitalism că e un sistem care tre’ să-i asigure lui o îmbogăţire cât mai uşoară şi cu cât mai puţine obligaţii faţă de clienţi.