Apple confirma disparitia Game Center din iOS 10

Va spuneam dimineata ca din iOS 10 lipseste aplicatia Game Center, compania Apple luand decizia de a lasa utilizatorii fara platforma care a fost gandita special pentru a convinge gamerii sa concureze unii cu altii nu doar in jocurile disponibile in App Store, ci si in restul aplicatiilor care au platforma implementata.

Dupa jumatate de an si multiple versiuni ale iOS 9 in care Game Center nu a functionat, compania Apple a decis intr-un final sa renunte la aplicatia sa, astfel ca incepand cu iOS 10 utilizatorii nu vor mai beneficia de aplicatia Game Center, ea fiind oricum ignorata de catre foarte multa lume in ultimii ani.

Platforma Game Center va continua sa existe chiar si in iOS 10, iar ea a fost mentionata intr-una dintre prezentarile pentru watchOS 3, insa deocamdata nimeni nu stie ce planuri mai are Apple cu ea din moment ce a decis sa elimine aplicatia dedicata din iOS 10, utilizatorii nemaiavand optiunea de a vedea informatii din Game Center pe undeva.

Indiferent ce mai decide Apple sa faca cu Game Center in iOS 10, dezvoltatorii care vor mai dori sa implementeze diverse functii pentru sistem vor fi nevoiti sa se descurce singuri, compania Apple anuntand ca nu le va mai oferi suport pentru a se bucura de ceea ce le oferea Game Center pana in prezent.

The Game Center app has been removed. If your game implements GameKit features, it must also implement the interface behavior necessary for the user to see these features. For example, if your game supports leaderboards, it could present a GKGameCenterViewController object or read the data directly from Game Center to implement a custom user interface.
A new account type, implemented by the GKCloudPlayer class, supportsiCloud-only game accounts.
Game Center provides a new generalized solution for managing persistent storage of data on Game Center. A game session (GKGameSession) has a list of players who are the session’s participants. Your game’s implementation defines when and how a participant stores or retrieves data from the server or exchanges data between players. Game sessions can often replace existing turn-based matches, real-time matches, and persistent save games, and also enable other models of interaction between participants.