Apple negociaza pentru achizitionarea Tidal de la Jay-Z

La implinirea unui an de la lansarea Apple Music, o respectata publicatie americana anunta faptul ca Apple este interesata sa cumpere un serviciu de streaming audio, mai exact pe cel numit Tidal, acesta fiind unul dintre cele mai cunoscute servicii de acest gen, cu un numar destul de mare de abonati in momentul de fata.

Tidal este detinut de catre Jay-Z, Beyonce, Kanye West, Chris Martin, Jack White si o arietate de alti artisti, iar discutiile dintre Apple si reprezentantii acestora sunt abia la inceput, insa daca vor decurge asa cum isi doreste toata lumea, atunci serviciul de streaming audio ar urma sa fie integrat in Apple Music.

Principalul motiv in baza caruia Apple doreste sa cumpere Tidal are la baza faptul ca serviciul de streaming audio este detinut de catre artisti populari, deci Apple Music ar putea oferi muzica la preturi ceva mai bune deca artistii ar pune presiune pe casele de discuri sa reduca preturile cerute pentru streaming.

Mai mult decat atat, artistii care fac parte din acest serviciu au lansat in repetate randuri albume in exclusivitate doar pentru clientii proprii, iar Apple ar avea multe de castigat deca acelasi lucru s-ar intampla si cu Apple Music, deci intentiile lor sunt pe deplin justificate, insa ramane de vazut daca se si vor indeplini.

“Apple Inc. is in talks to acquire Tidal, a streaming-music service run by rap mogul Jay Z, according to people familiar with the matter. Apple is exploring the idea of bringing on Tidal to bolster its Apple Music service because of Tidal’s strong ties to popular artists such as Kanye West and Madonna.”

Apple nu este prima companie care a discutat cu reprezentantii Tidal despre o posibila achizitie, cei de la Google, Samsung sau Spotify avand intentii similare, insa pana in prezent nimeni nu a reusit sa ofere suma corecta si termenii potriviti pentru ca artistii sa isi dea acordul in vederea vanzarii serviciului.

Jay-Z a cumparat Tidal cu suma de 56 de milioane de dolari in cursul anului trecut, platforma fiind dezvoltata de catre o companie suedeza numita Aspiro, artistul american impartind suma si actiunile companiei cu o varietate de alti artisti americani, iar asta l-a ajutat sa creasca enorm multumita publicitatii facute de catre toti.

In momentul de fata, Tidal are 4.2 milioane de abonati, deci aproximativ o treime din ceea ce are Apple Music, iar o integrare a sa in serviciul Apple ar apropia si mai mult compania americana de Spotify, exclusivitatile oferite de catre artisti in timp ajutand-o suplimentar sa isi creasca substantial baza de clienti.