NASA: VIDEO ULUITOR al Hubble cu Noua Cometa Interstelara

NASA a publicat un video uluitor cu noua cometa interstelara care calatoreste cu foarte mare viteza prin galaxia noastra, iata ce au descoperit cercetatorii.

NASA a publicat in cursul zilei de ieri clipul video de mai sus in care prezinta cometa interstelara Borisov, ea fiind detectata de catre un astronom amator in luna august, monitorizarea sa fiind o prioritate pentr americani. Vorbim despre prima cometa cu “coada” albastra care a fost detectata pana acum, iar cei de la NASA s-au gandit sa o analizeze ceva mai atent cu telescopul Hubble in cursul zilei de 12 octombrie, rezultatul fiind mai sus.

NASA a publicat si o imagine foarte interesanta facuta de catre Hubble cu aceasta cometa care calatoreste prin galaxia noastra cu o viteza de 177.000 KM/h, adica de vreo 4 ori mai rapid decat asteroizii. Analizand imaginile facute petnru aceasta cometa, cei de la NASA au ajuns la concluzia ca ea are o componenta foarte similara cu rocile care provin din galaxia noastra, dar viteza mare de deplasare confirma faptul ca ea vine din alta apropiata.

NASA: VIDEO ULUITOR al Hubble cu Noua Cometa Interstelara

NASA a afirmat ca aceasta cometa va trece pe la aproape 200 de milioane de kilometri de Pamant in cursul lunii decembrie, dupa care isi va continua drumul si va parasi galaxia noastra la fel de rapid precum a intrat. Orice astronom amator care are un telescop poate urmari calatoria cometei prin galaxie daca stie unde se uita, iar NASA spune ca de indata ce cometa va iesi din galaxia noastra nu va mai reveni vreodata, la fel ca altele.

NASA a inceput sa urmareasca noua cometa abia dupa ce a fost descoperita de catre Borisov, iar acum se mai uita ocazional pentru a vedea cat de departe a ajuns aceasta, si cum isi mai urmeaza traiectoria. NASA este perfect constienta de faptul ca nu vom vedea aceasta cometa prea aproape de Pamant prea curand, si a spus foarte clar ca toti cei interesati sa o vada, o pot face cel mai bine doar in luna decembrie.

NASA monitorizeaza foarte multe roci din spatiul cosmic, iar cometa aceasta este doar una dintre cele care calatoresc la viteza foarte mare departe de noi.

1 COMENTARIU