Planeta Saturn poate Ajuta la Explicarea Secretelor Pamantului

Planeta Saturn poate ajuta cercetatorii de pe Pamant sa explice unele dintre secretele care pana in momentul de fata au ramas doar un mare mister.

planeta saturn secretele pamantului

Planeta Saturn se afla la foarte mare distanta de Pamant, insa cea mai mare luna a sa, Titan, poate contribui la explicarea unora dintre secretele pe care Pamantul inca le mai ascunde in momentul de fata, si care n-au prea putut fi detaliate. Mai exact, cercetatorii de pe Pamant sunt de parere ca explorarea indeaproape a lunii Titan de langa planeta Saturn ne poate ajuta sa explicam mai bine schimbarile climatice care au avut loc pe Pamant.

Studierea lunii Titan le-ar putea oferi cercetatorilor detaliile de care aveau nevoie pentru a explica dezechilibrele energetice de pe Pamant care afecteaza vremea, planeta Saturn fiind cunoscuta pentru furtunile care au loc acolo. Desi planeta Saturn nu are apa vizibila, luna Titan are lichide vizibile, si conform celor de la NASA, ar fi singurul corp cosmic de mari dimensiuni din sistemul nostru solar care ar avea mari, oceane, si chiar lacuri, exact precum vedem pe Pamant.

Planeta Saturn poate Ajuta la Explicarea Secretelor Pamantului

Planeta Saturn a fost studiata destul de indeaproape si nu s-au descoperit acelasi tip de formatiuni de apa precum pe Pamant, iar pe luna Titan nu vorbim despre apa in lacuri si mari, ci despre metan si etanol, care pe planeta noastra sunt in stare lichida. Avand in vedere ca pe luna Titan se inregistreaza temperaturi mult mai mici decat cele de pe Pamant, acolo acesti compusi chimici se gasesc in stare lichida, si e posibil ca pe planeta Saturn sa existe deasemenea intr-o forma similara, insa nu la suprafata.

Studiind datele inregistrate de catre sonda Cassini intre 2004 si 2017, cercetatorii au descoperit variatii destul de mari intre energia eliberata de pe luna Titan, iar cu monitorizare suplimentara cred ca pot explica unele dintre dezechilibrele de pe Pamant. Desigur ca e nevoie de trimiterea unui robot pe suprafata lunii Titan pentru a prelua probe de sol si a monitoriza atmosfera de pe suprafata, altfel e imposibil de ajuns la vreo concluzie clara.

Planeta Saturn este foarte diferita de Pamant, insa luna Titan ne poate ajuta sa explicam unele dintre secretele pe care cercetatorii inca nu le-au descoperit cu privire la planeta noastra, si desigur ca mai sunt foarte multe.