Planeta Marte: Cercetatorii ULUITI de Aceasta Descoperire INCREDIBILA

Planeta Marte are o descoperire extrem de importanta care a uluit cercetatorii din intreaga lume, iata ce au observat acestia pe corpul ceresc.

Planeta Marte aurora

Planeta Marte ramane o sursa nesfarsita de descoperiri pentru cercetatorii din intreaga lume care cauta in mod constant secretele care sunt ascunse la atat de mare distanta de Pamant. Astazi vorbim despre faptul ca pe planeta Marte exista o serie de aurore ciudate pe care cercetatorii nu le-au putut explica pana in momentul de fata, dar care acum au o explicatie foarte clara pentru cei care urmaresc cu foarte mare atentie fenomenul de pe corpul ceresc.

Un nou studiu interesant facut pentru planeta Marte a descoperit faptul ca un anumit tip de aurora, numit aurora din protoni, este vizibila cel mai des pe cerul de acolo, deci primii astronauti le vor vedea fara probleme. Acelasi studiu spune ca aceste aurore se formeaza pe planeta Marte in cam acelasi mod precum cele de pe Pamant, adica in momentul in care vanturile solare interactioneaza cu atmosfera, ceea ce intareste punctele similare dintre corpurile ceresti.

Planeta Marte: Cercetatorii ULUITI de Aceasta Descoperire INCREDIBILA

Planeta Marte ar putea avea mai multe dintre secretele climei sale dezvaluite dupa studierea foarte atenta a acestor aurore, iar asta pentru ca ele ar putea oferi explicatii si privind disperarea apei in univers. Conform cercetatorilor, o aurora din protoni se formeaza cand vanturile solare ajung la norii de hidrogen de pe planeta Marte, protonii incarcati pozitiv fiind neutralizati preluand electroni din atomii de hidrogen din atmosfera.

“Observațiile aurorilor de protoni de pe Marte oferă o perspectivă unică a hidrogenului și, prin urmare, a pierderilor de apă de pe planetă. Prin această cercetare, putem obține o înțelegere mai profundă a interacțiunilor Soarelui cu atmosfera superioară a lui Marte și cu corpuri similare din Sistemul nostru solar, sau într-un alt sistem solar, care nu are un câmp magnetic global.”

Aceste interactiuni emit lumina pe planeta Marte, iar din moment ce norii de hidrogen sunt facuti partial din apa, in timpul acestei interactiuni, o parte din ea este eliberata in univers si nu ajunge pe suprafata. Primele aurore de acest gen au fost observate de catre cercetatori pe planeta Marte in 2016, deci cu putin timp in urma, astfel ca au fost facute si destul de putine cercetari in ceea ce priveste existenta lor pe planeta rosie in acest moment.

Planeta Marte va avea aceste fenomene spectaculoase analizate in continuare cu foarte mare atentie de catre astronomi, si probabil ca la un moment dat vor mai dezvalui din descoperirile pe care le fac.