Planeta Marte: Cercetatorii Anunta noua STRANIE Descoperire

Planeta Marte are anuntata o noua descoperire stranie de catre cercetatorii de la NASA, iata ce au descoperit acestia in legatura cu secretele planetei.

Planeta Marte stranie

Planeta Marte are anuntata o noua stranie descoperire de catre cercetatorii care analizeaza cu mare atentie datele care sunt trimise pentru NASA de catre sonda InSight, ea ajuntand la descoperirea multor secrete ale planetei. De aceasta data sonda InSight a dezvaluit pentru cercetatorii de la NASA faptul ca exista foarte multe furtuni de nisip de mici dimensiuni pe planeta Marte, ele fiind numite de catre acestia “diavoli de praf”, denumirea fiind folosita si pentru fenomene similare de pe Pamant.

Planeta Marte are “diavoli de praf” observati de foarte multa vreme de catre cei de la NASA, iar in rare situatii americanii au reusit inclusiv sa surprinda in imagini acest fenomen de acolo. Desigur ca asta nu e usor, iar NASA s-a chinuit sa prezinte pentru pamanteni felul in care se intampla acest fenomen pe planeta Marte, dar multumita analizelor facute de catre sondele lor, iata ca omenirea afla ca lucrurile nu se desfasoara acolo chiar atat de diferit fata de Pamant.

Planeta Marte: Cercetatorii Anunta noua STRANIE Descoperire

Planeta Marte nasa Insight JPL
Imagine facuta de NASA JPL.

Planeta Marte are totusi o alta descoperire stranie facuta, iar asta pentru ca magnetometrul din sonda InSight a NASA a descoperit ca sub suprafata planetei exista roci care au fost magnetizate. Planeta Marte a avut la un moment dat un camp magnetic, insa acesta a disparut in decursul a miliarde de ani, dar unele dintre rocile care au ramas sub suprafata sa inca au ramas magnetizate, iar puterea este de 10 ori mai mare decat cea estimata initial.

“O nouă înțelegere a planetei Marte începe să apară, datorită primului an al misiunii de aterizare a InSight a NASA. Descoperirile descrise într-un set de șase lucrări publicate astăzi dezvăluie o planetă vie cu cutremure, diavolii de praf și impulsuri magnetice ciudate. În urmă cu miliarde de ani, Marte avea un câmp magnetic. Nu mai este prezent, dar a lăsat fantomele în urmă, magnetizând rocile antice.”

Planeta Marte s-a schimbat extrem de mult de-a lungul a miliarde de ani, iar disparitia campului sau magnetic a generat unele dintre cele mai mari schimbari dintre toate, insa dovezi ale existentei sale au ramas. Multumita sondei InSight cei de la NASA au reusit sa descopere cifrele reale cu privire la rocile care inca mai sunt magnetizate, iar studii aprofundate ar putea releva ca exista inca multe secrete care mai trebuie descoperite de acolo.

Planeta Marte a avut aceste date publicate de catre NASA JPL dupa analizarea tuturor informtiilor trimise de catre sonda InSight, astfel ca urmeaza mai mult ca sigur sa mai vedem si altele.