Gaura Neagra: PERICOLUL care a SPERIAT foarte Multi Oameni

Gaura Neagra descoperita de catre cercetatori a speriat multa lume din cauza pericolului pentru Pamant, insa iata care este realitatea cercetarii.

Gaura Neagra pericol

Gaura Neagra este, dupa cum prea bine stiti deja unii dintre voi, unul dintre cele mai periculoase obiecte din acest univers, unul pe care foarte multi cercetatori se chinuie sa il studieze, dar unul de care nu se prea pot apropia. La inceputul acestui an o echipa de cercetatori a anuntat o descoperire impresionanta, cea mai apropiata gaura neagra de Pamant, si desigur ca asta a speriat multa lume, crezand ca exista pericol pentru planeta noastra.

Gaura Neagra descoperita de catre cercetatori atunci nu prea e o gaura neagra, ci de fapt este doar o stea pe care ei au identificat-o in mod gresit, iar acum s-a descoperit cat de mare a fost eroarea facuta. Vorbim despre o stea de foarte mari dimensiuni care poate fi usor identificata gresit ca fiind o gaura neagram de catre oamenii de stiinta, din cauza modului in care s-a format, astfel ca multa lume a inteles ca n-ar trebui sa se sperie, pentru ca nu exista vreun mare pericol.

Gaura Neagra: PERICOLUL care a SPERIAT foarte Multi Oameni

Gaura Neagra cea mai apropiata de Pamant nu este aceasta stea, ci alta aflata la o distanta mult mai mare in raport cu planeta noastra, si nu exista vreun pericol real pentru noi, cel putin din ceea ce am aflat pana acum de la oamenii de stiinta. Totusi, descoperirea celor trei stele e una importanta, si asta pentru ca i-a ajutat sa isi imbunatateasca modul in care detecteaza o gaura neagra in univers, astfel incat sa nu o clasifice in mod gresit, in locul unei stele, sau planete.

“Făcând o presupunere a masei sale, putem ghici masa masei însoțitoare și tocmai această linie de raționament a condus astronomii să suspecteze că uriașul B orbitează o gaură neagră. Am examinat mișcările stelei Be măsurând cea mai puternică linie de emisie a discului din emisia de hidrogen. Aceste măsurători au arătat că steaua Be a afișat aceeași perioadă orbitală ca gigantul B, dar cu o amplitudine mult mai mică. Acest lucru sugerează că sistemul este de fapt un sistem binar de două stele. Acum, când măsurătorile noastre ale spectrului de emisie arată că steaua Be orbitează cu gigantul B, atunci nu există loc pentru o gaură neagră în sistemul HR 6819.”

Gaura Neagra este un obiect foarte greu de detectat, iar asta pentru ca nu emite lumina, ci o inghite, astfel ca oamenii de stiinta nu-si pot da foarte usor seama cand ele devin vizibile pe imaginile surprinse de catre telescoape. Asta inseamna ca e foarte posibil ca in viitor sa existe o clasificare eronate si pentru vreo alta gaura neagra, sau poate chiar mai multe, dar e bine ca totusi lucrurile au fost corectate la timp de catre oamenii de stiinta, si nu exista vreun pericol.

Gaura Neagra din centrul galaxiei noastre e cea mai importanta din vecinatatea Pamantului, insa ea se afla la o distanta atat de mare, incat e imposibil sa fie o amenintare reala pentru planeta noastra.