Telekom: IMPORTANT Efect al Vanzarii Diviziei Fixe la Orange

Telekom isi vinde divizia de servicii fixe catre Orange, iata si un foarte important efect al tranzactiei care urmeaza sa fie aprobata in curand.

telekom efect

Telekom este unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicatii din Romania in momentul de fata, acest lucru fiind totusi unul temporar pentru ca s-a ajuns la un acord cu Orange pentru vanzarea diviziei de servicii fixe. Milioane de clienti ai Telekom vor ajunge la Orange ca parte a acestei tranzactii foarte importante, iar acesta este unul dintre motivele pentru care grupul francez plateste sute de milioane de euro ca parte a acestui acord.

Telekom va ceda totusi nu doar clienti care au servicii de televiziune, sau internet fix, ci si 900.000 de clienti care au servicii integrate fix – mobil, adica au si internet mobil, de exemplu, si tot vor fi transferati la Orange. Asta ar urma sa aduc ao crestere a cotei de piata a celor de la Orange pe piata de telecomunicatii mobile, si vorbim despre o crestere de la 40% la 43% multumita clientilor pe care ii preia de la Telekom in momentul de fata.

Telekom: IMPORTANT Efect al Vanzarii Diviziei Fixe la Orange

Telekom va ramane totusi cu milioanele de clienti pe care-i are in divizia de servicii mobile, aceasta ramanand parte a grupului german, si va concura in continuare pe piata de servicii mobile din tara noastra. Cei de la Telekom ar putea sa vanda divizia de servicii mobile in viitorul nu foarte indepartat, insa deocamdata nu exista indicii cu privire la o asemenea intentie, asa ca ramane doar sa vedem ce anume se va intampla in viitor in legatura cu planurile sale.

Telekom va ramane cu o cota de piata sanatoasa pe piata de telecomunicatii mobile, probabil similara cu cea a DIGI Mobil, si asta inseamna ca ar putea avea oferte chiar mai bune pentru toti clientii sai. Anul 2020 a fost unul cu promotii grozave pentru eci care au vrut sa aleaga serviciile Telekom, iar in 2021 multe dintre ele au fost pastrate, astfel ca e usor de inteles de ce am putea vedea cresteri ale numarului de clienti, in special pe partea de portari.

Telekom a intrat pe piata din Romania in anul 2014, iar putin peste 6 ani mai tarziu, a decis sa plece, cel putin cu jumatate din afacerile pe care le are, ceea ce nu e tocmai 100% surprinzator.