Planeta Jupiter: Iata Ce a fost ASCUNS Timp de Multe Decenii

Planeta Jupiter ascuns

Planeta Jupiter este cea mai mare din sistemul nostru solar, ea fiind monitorizata de ani buni de catre NASA cu navele sale spatiale, insa iata ca in ciuda tuturor eforturilor, pana acum nu a putut fi facuta o descoperire impresionanta. Separat de cele 79 de luni care au fost descoperite pentru planeta Jupiter pana in momentul de fata, un astronom amator a descoperit recent inca una, aducand totalul lunilor sale la 80, o cifra impresionanta intr-adevar.

Planeta Jupiter are parte de aceasta descoperire impresionanta intr-o perioada in care nimeni nu credea ca se mai poate ascunde ceva pe langa ea, insa iata ca putem fi oricand impresionati. Interesant este ca aceasta luna noua de langa planeta Jupiter a fost descoperita in imagini care dateaza din anul 2003, da ati auzit bine, ele fiind vechi de 18 ani de zile, dar cu toate acestea, nimeni nu a reusit pana acum sa gaseasca aceasta luna prin ele.

Planeta Jupiter: Iata Ce a fost ASCUNS Timp de Multe Decenii

Planeta Jupiter are aceasta luna in orbita sa de foarte multa vreme, iar astronomul amator care a descoperit-o a reusit sa o gaseasca inclusiv in imagini care dateaza din anul 2018. Asta inseamna ca ea are o orbita care o poarta in sistemul jovian si face parte dintre toate lunile ce orbiteaza planeta Jupiter, dar de ce nici macar NASA nu a observat-o pana in momentul de fata pare foarte greu de inteles, insa probabil ca de acum ea va fi monitorizata mai atent.

“Sunt mândru să spun că aceasta este prima lună planetară descoperită de un astronom amator! Dar altfel, „este doar un membru tipic al grupului retrograd Carme”. Acest grup include alte 22 de luni mici care orbitează Jupiter în direcția opusă rotației sale, cu perioade de aproximativ doi ani. Orbitele lor sunt suficient de similare pentru a sugera că toate au fost fragmente dintr-un singur impact. Probabil că sunt jetoane de pe Carme, primul grup descoperit și la 45 de kilometri, de departe cel mai mare.”

Planeta Jupiter are un grup de 22 de luni, sau 23 de acum, care o orbiteaza cu un sens de rotatie invers fata de al sau si o perioada de completare a orbitei de 2 ani de zile, grupul fiind numit Carme. Se pare ca aceasta luna noua face parte din acest grup numit Carme, toate avand dimensiuni mult mai mici decat alte luni de langa planeta Jupiter si acesta e unul dintre motivele pentru care ea a fost descoperita atat de tarziu de cercetatori.

Planeta Jupiter ar mai putea avea si alte luni, sau diverse obiecte cosmice care o orbiteaza astfel ca ramane sa vedem ce ne va mai fi dezvaluit in cursul anilor viitori.