UBER incepe sa aiba in Romania o problema pe care presa din strainatate o tot relateaza de cativa ani incoace, iar victime sunt clientii care aleg sa foloseasca serviciul companiei si in Romania. Mai exact, unii soferi UBER din Romania au inceput sa manipuleze algoritmul care modifica tariful dinamic perceput pentru cursele facute de catre clienti, ei anuland comenzile acestora in speranta ca ele vor fi refacute si tariful dinamic va creste automat.
UBER stie despre aceasta tactica a soferilor, tariful dinamic al curselor fiind stabilit in functie de cererea existenta si de numarul de soferi care sunt activi si disponibili pentru a prelua cursele inregistrate in platforma. In Londra si New York soferii UBER se delogau si logau intermitent in platforma pentru a genera impresia ca numarul de masini este mai mic decat cererea, iar asa tariful dinamic incepea sa creasca, algoritmul fiind manipulat constant, iar presa a relatat asta pe larg.
UBER incepe sa aiba aceeasi problema si in Bucuresti, din pacate, deoarece clientii incep sa raporteze faptul ca soferii anuleaza comenzile plasate pentru a forta cresterea tarifului dinamic si a primi mai multi bani de la clienti. In unele situatii, clientii sunt fortati de soferii UBER sa anuleze comanda, iar in unele cazuri sa plateasca taxa de anulare, tariful dinamic crescand si in aceasta situatie, soferul facand mai multi bani, iar clientul pierzand si mai multi decat ar trebui.
UBER: ASA Incearca Soferii sa te FURE cand faci Curse
UBER pare sa fie afectata de aceasta tentativa a soferilor de a jecmani oamenilor dupa ce a introdus posibilitatea de a vedea in avans cat urmeaza sa coste intrega cursa, indiferent pe ce traseu merg soferii. Avand in vedere ca soferii UBER se plang de ani de zile ca sunt platiti prea prost pentru cursele pe care le fac, era de asteptat ca si in Romania sa se preia tactica strainilor, desi multi dau vina pe fostii taximetristi care au devenit cei mai rai.
“Echipa de operaţiuni a Uber analizează constant datele generate prin aplicaţiile Uber şi identifică şoferii cu o rată ridicată de anulare a curselor. Aceştia sunt contactaţi telefonic şi informaţi că anularea în mod repetat a comenzilor nu este o practică agreată de companie. În cazurile în care comportamentul devine recurent, şoferii parteneri pot fi sancţionaţi cu dezactivarea temporară sau permanentă a contului.”
UBER este o alternativa pentru taxi-urile clasice, si trebuie sa recunosc faptul ca folosesc platforma de fiecare data cand vreau sa ajung undeva, in paralel cu Taxify, unde din pacate masinile sunt mai proaste, iar soferii conduc si mai prost. Partea buna este ca deocamdata Taxify nu este afectata de aceasta problema a UBER cu tarifele dinamice, insa cred ca nu va dura foarte mult pana cand soferii vor incerca sa manipuleze sistemul.
UBER a spus ca urmareste cu atentie problema si discuta cu soferii care incearca sa manipuleze sistemul, avertizandu-i ca pot fi dati afara din platforma daca anuleaza aiurea comenzi pentru a creste tarifele dinamice. Partea mai buna este ca majoritatea clientilor fortati sa anuleze cursele de soferii UBER si-au primit banii inapoi, insa desigur ca te enervezi cand trebuie sa ajungi undeva, iar un sofer iti anuleaza aiurea cursa si trebuie sa astepti iar dupa alta masina, care poate cost asi mai mult.
O altă problema pe care o are Uber in România, e faptul ca tot mai multi taximetriști au ajuns sa lucreze la Uber.
Uber este o forma mascata si evazionista de taximetrie, sa nu ne mai amagim.
Asta se intampla peste tot, dar atat timp cat devin mai civilizati, nu prea e problema.
Corect
Zilele trecute am avut 2 comenzi anulate pentru aceeasi destinatie. Abia acum am inteles de ce.
Pai si Viorel a trecut si la uber, iar acum face si taximetrie si Uberie pt 1000 euro in plus
Stii cam cat impozit platesc firmele de taxi comparativ cu Uber in Romania?
:)) auziti, cati dintre voi v-ati deplasa 5 km sa preluati un pasager care merge 2 km? Cati dintre voi ati face 7 km pentru 5,25 lei, in conditiile in care motorina este 5.5lei?
Cursa minima e 10 lei de mult…
comanda minima este de 7 lei dar soferul primeste 5.25. Pe tine te taxeaza daca anulezi dupa 2 minute. Dar ti-am zis, te rog sa faci uber cu masina ta sa te duci 5 km sa preiei un pasager sa il duci 2km pt 5.25 lei, partea ta din care mai dai 20% la firma prin care iti iei banii. In cazul asta iti garantez ca daca scazi uzura masinii esti pe minus.
nu stiu in ce oras este 10 lei, in Timisoara este 7 lei.
La inceputul lui 2017 combustibilul era 4.2 lei/l , pretul la uber era 1,75/km, in 2018 combustibilul este 5.5 lei/l, pretul la uber este tot 1.75/km. Nimic de zis in privinta serviciului, e o oportunitate buna pentru un venit suplimentar, dar daca ar fi sa onorezi toate cursele, aduci bani de acasa.
uber nu este platitor de tva,iar firmele colaboratoare tot fara tva,iar cand este ilegal nici nu este supus nimeni sa plateasca ceva….iar robert daca esti fraier si pui botul la vrajeala lor :))) sa vedem ce faci cand vine anaf peste tine pt k firma colaboratoare ii emiti o factura pt a te plati pe tine de care nu sti….iar robert acea stire de cacat cum uber plateste taxe peste taxi(te poti uita singur pe ministerul de finante,doar nu esti prost)
cum sa emiti factura ca persoana fizica?!?!
Cred ca visezi, pretul pe km la uber este 1,30 pe km in Bucuresti, mai verifica.
10 lei fara comisionul uber, mai pune 10% impozit pe venit, gasul nu am zis motorina si vezi cu ce mai ramai.
Daca urmarea toata discutia, vedeai ca vorbesc despre Timișoara, nu despre București.
Daca chiar vrei sa sti firmele colaboratoare uber au plătit in 2016 impozit pe profit de 9 ori mai mult decât primele 9 companii de taxi împreună
Iar dacă nu sunt plătitor de TVA este pt că așa am ales sa fac firma
Este legal și exista în toate domeniile
Iar colaboratorii plătesc 19 %tva intracomunitar pt cei 25%pe căre îi oprește uber ul