iOS 8 Metal aduce jocurile de pe console in iOS si o crestere de pana la 10 ori a performantelor (Video)

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=GZaQ–Xti-k&w=580&h=370]

  Metal este o noua tehnologie conceputa de catre compania Apple pentru iOS 8 si dezvoltatorii de jocuri in ideea de a inlocui OpenGL ES-ul utilizat acum pentru rularea lor. Mai exact, compania Apple sustine ca Metal este capabil sa creasca de pana la 10 ori performantele iDevice-urilor in rularea jocurilor, acest lucru permitand dezvoltarea de titluri pentru iOS care au grafica jocurilor pentru console clasice.

  Pentru a demonstra puterea de procesare oferita de catre Metal in iOS 8, compania Apple a prezentat in clipul video de mai sus cateva jocuri pentru console rulate pe tablete iPad, dar si o demonstratie facuta de catre Epic Games. In baza lor veti vedea cat de mult pot evolua jocurile pentru iDevice-urile noastre, puterea de procesare oferita de Metal fara OpenGL ES promitand sa aduca o gama complet noua de jocuri in App Store.

  Avand in vedere ca Apple a oferit celor de la EA Games, Epic Games sau Crytek posibilitatea de a testa aceasta noua tehnologie inainte de WWDC 2014, ne putem astepta ca in toamna impreuna cu iPhone 6 si noul chip A8 sa vedem o serie complet noua de jocuri grozave.

14 COMENTARII

  1. Saracii dezvoltatori. Acum ei trebuie sa invete 2 limbaje de programare noi (Metal pentru grafica si Swift pentru interfata si logica programelor). De ce nu au lasat totul standard? Apple clar vrea sa blocheze dezvoltatorii pe platforma lor, sau sa le deie batai de cap cu portabilitatea aplicatiilor.

  2. Metal nu este altceva decat un nou gard pe care si-l construieste Apple in jurul ecosistemului.
    OpenGL ES este compatibil cu aproape tot ce exista : hardware Intel, Nvidia, AMD, Apple si sisteme de operare Windows, OSX, Linux, Android, iOS.
    Iar despre aberatia cu “de 10 ori mai performant” … ce sa zic. O sa vedem in 3DMark scoruri de 180.000 la iPhone. NOT.

  3. @Nimeni: Ai dreptate. OpenGL e standard, si exista pe mai orice platforma (in afara de cele extrem de noi, care vor suporta si ele pe viitor). OpenGL ES este o versiune a OpenGL special conceputa pentru dispozitive mobile. Performantele probabil sunt o minciuna.

  4. Si ce treaba are 3d mark cu metal? ou cu ou si gaina cu gaina. Aici este vorba de interpretare. un sistem care o sa interpreteze mai multe informatii si mai rapid, nu are nici o treaba cu hardware si 3d mark. Si un android cu un sistem metal ar fi in stare de aceleasi performante, fiind ele si de 10x mai bune. Oricum 10x performante mai bune este cel mai bun caz probabil, realizat intr-un scenariu de test extrem, unde probabil !etal exceleaza. BV Apple.