De ce renunta utilizatorii la wearable-uri

Wearable-urile au inceput sa castige din ce in ce mai mult teren in ultimii ani, lansarea Apple Watch avand un rol foarte important in cresterea vizibilitatii acestui tip de produse, analistii estimand ca vanzarile lor urmeaza sa creasca in mod constant in urmatorii ani.

Foarte multe companii investesc sume mari de bani in dezvoltarea si lansarea de wearable-uri cu functii biometrice sau de monitorizare a activitatilor sportive, iar utilizatorii sunt din ce in ce mai interesati sa aiba intr-un gadget tot felul de informatii cu privire la activitatile lor.

Desi foarte multa lume este interesata sa cumpere wearable-uri, multi dintre cei care achizitioneaza un asemenea dispozitiv renunta foarte rapid la utilizarea sa, iar cei de la Ericsson au facut un studiu pentru a afla care sunt principalele motive pentru abandon.

Dupa cum puteti vedea si din lista de mai jos, principalul motiv pentru a abandona un wearable este functionalitatea limitata oferita de catre produs, dependenta de un smartphone fiind cel de-al doilea motiv major, pe pozitia a treia fiind lipsa conectivitatii la internet, datele inexacte inregistrate, monitorizarea gresita si existenta unpr wearable-uri mai bune pe piata.

Top 10 motive pentru care oamenii abandoneaza wearable-urile :

  1. functionalitatea limitata;
  2. dependenta de un smartphone;
  3. lipsa conectivitatii 3G/4G;
  4. monitorizarea inexacta a functiilor biometrice sau a activitatilor fizice;
  5. existenta altor wearable-uri cu functii mai bune;
  6. autonomie mica pentru baterie;
  7. design precar;
  8. modul complicat de utilizare;
  9. lipsa aplicatiilor terte;
  10. dificultatea de configurare pentru utilizare.

Foarte multe dintre aceste motive se potrivesc perfect pentru a explica de ce multi utilizatori ai Apple Watch renunta la produs la doar cateva luni dupa ce l-aua chizitionat, insa situatia nu este similara pentru toate smartwatch/wearable-urile existente pe piata.

Realitatea este ca wearable-urile trebuie sa evolueze la fel de mult ca smartphone-urile pentru a fi adoptate la scara larga si fara o rata de abandon mare, insa este nevoie de mult mai mult timp pentru ca evolutia sa aiba loc.

abandon wearable