Apple plateste de aproape doua ori mai multi bani decat Pandora pentru iTunes Radio

  iTunes Radio este cel mai recent sistem de streaming audio conceput de catre compania Apple pentru posesorii de iDevice-uri, el fiind accesibil in iOS 7, iar in acest articol v-am explicat cum il puteti utiliza din Romania. Pentru a aduce iTunes Radio in iDevice-urile noastre, compania Apple a fost nevoita sa incheie acorduri de licentiere destul de complexe, iar in final ar putea plati aproape de 2 ori mai mult decat Pandora, de exemplu, pentru mentinerea activa a serviciului. In primul an de iTunes Radio, un partener Apple primeste 0.0013 dolari de fiecare data cand o melodie este ascultata prin serviciu, plus 15% din incasarile generate de reclamele rulate prin serviciu, insa in acest caz calculul se face in functie de numarul de melodii rulate.

During iTunes Radio’s first year, Apple will pay a label 0.13 cents each time a song is played, as well as 15% of net advertising revenue, proportionate to a given label’s share of the music played on iTunes. In the second year, that bumps up to 0.14 cents per listen, plus 19% of ad revenue. That compares to the 0.12 cents Pandora pays labels per listen on its free service. Apple is also offering music publishers more than twice as much in royalties than Pandora does.Apple won’t have to pay royalties for some performances of songs that are already in listeners’ iTunes libraries, or songs that might be on an album that a listener owns just part of. Similarly, “Heat Seeker” tracks selected by iTunes for special promotions, are also exempted. Apple also doesn’t have to pay for songs listeners skip before 20 seconds have elapsed.

  In al doilea an, Apple plateste 0.0014 dolari pentru fiecare ascultare, plus pana la 19% din incasarile generate de reclamele rulate prin serviciu, Pandora platind doar 0.0012 dolari pentru fiecare ascultare. Totusi, Apple a gandit cateva mecanisme care sa o scuteasca de plata, iar daca un utilizator asculta o melodie care se afla deja in libraria iTunes, atunci Apple nu plateste, iar daca utilizatorul asculta melodia mai putin de 20 de secunde si trece la alta, Apple este, din nou, scutita de plata. Atat casele de discuri independente, cat si cele mari au semnat acorduri asemanatoare, iar pentru Apple iTunes Radio ar trebui practic doar sa genereze costurile de functionare si nimic mai mult.

  Compania spera ca serviciul sa genereze o crestere in vanzarea de iDevice-uri si in ceea ce priveste vanzarea de continut prin iTunes Store, insa ramane de vazut cat de mare va fi succesul iTunes Radio, din moment ce este limitat in disponibilitate.

2 COMENTARII