Waze va lansa un serviciu de taximetrie pentru oamenii obisnuiti

Waze va lansa un serviciu de taximetrie pentru oamenii obisnuiti

Waze testeaza un serviciu de transport de persoane care va concura cu Uber.

Waze este una dintre cele mai populare aplicatii de navigatie ghidata deoarece ofera informatii in timp real privind conditiile de trafic, impreuna cu avertismente pentru diversele incidente care exista pe rutele de calatorie.

Compania din spatele Waze a anuntat testarea unei noi aplicatii numite Waze Rider, ea fiind distribuita unui numar de 25.000 de angajati din zona San Francisco, acestia putandu-se folosi de ea pentru a fi transportati oriunde doresc.

Aplicatia are peste 700.000 de soferi inregistrati, insa vorbim despre oameni normali care calatoresc cu masina in diverse directii, aplicatia anuntandu-i ca ar putea lua un pasager in calatoria lor, acesta din urma platind cate 54 de centi per kilometru de calatorie.

Practic aplicatia face o imperechere intre o persoana care are generata o ruta pentru a merge intr-o anumita directie si una care are nevoie sa ajunga intr-o anumita locatie, serviciul nefiind unul de taximetrie propriu-zisa pentru ca transportatorul se indrepta oricum spre o anumita locatie, nu a fost chemat special pentru a merge acolo.

Company employees use the new Waze Rider App to find a Waze driver already heading in the same direction. Meanwhile, drivers (everyday Wazers) use the Waze App to give rides. Coordination, communication and payment are automatically handled through the apps.

Din cei 54 centi per kilometru platiti de catre pasager sau pasageri, cei de la Waze nu vor retine vreo suma, deci soferii vor incasa toti banii, iar pana acum o varietate de companii testeaza platforma, inclusiv Google, compania mama a celor de la Waze.

Practic, Waze ii ajuta pe soferi sa castige bani din cursele de ocazie facute in zona San Francisco si la nivel global un asemenea sistem ar putea aduce sume serioase de bani multor persoane, dar ar putea reduce semnificativ si tarifele serviciilor de taxi.
REVOLUTIA PRETURILOR EMAG! CELE MAI BUNE REDUCERI
  • RaduD

    Probabilitatea ca cineva sa mearga fix in acelasi loc cu mine, loc pentru care aplicatia imi furnizeaza tot felul de detalii pentru a ajunge cat mai repede, este foarte mica, zic eu. In aceste conditii, cineva care “plateste” cursa poate incepe sa emita pretentii de genul, “acum ia-o putin la stanga, la dreapta, opreste aici – unde nu este voie, etc.”, pe mine unul m-ar face reticent in a accepta asemenea pasageri. Asa ca per ansamblu, ideea asta de a te asocia cu necunoscuti nu mi se pare buna….

  • Vorbim totusi despre un oras cu multe milioane de oameni, 700.000 de soferi inregistrati si multi care circula in bay area intre oraselele de acolo ca sa ajunga la companii.
    De prosti n-au bagat functia.
    In Romania ar fi intr-adevar… inutila.

  • John McClane

    Nu cred ca e chiar asa de complicat.

    Probabil ca soferul, inainte de a pleca, isi pune in aplicatie adresa de destinatie. Clientul, la fel, isi pune adresa de destinatie si o sa-i afiseze doar soferii care merg in aceeasi directie…!

    Dau si eu cu presupusul…! 😉