Apple si-a extins investitiile in dezvoltare de masini autonome, compania americana avand in momentul de fata cateva zeci de automobile de acest gen in testare in SUA. Vorbim despre 27 de SUV-uri, toate Lexus RX450h din gama hibrid, pe care compania Apple a montat hardware special pentru monitorizarea drumului si un software care sa le ghideze autonom in calatoriile lor.
Apple avea la mijlocul anului 2017 trei masini autonome pe care testa software de ghidare autonoma, insa numarul acestora a crescut de 9 ore pana la finalul anului 2017, conform datelor politiei din SUA. Diverse poze si chiar unele clipuri video au aparut de cand Apple testeaza masini autonome si vi le-am prezentat, Apple avand camere si senzori foarte scumpi pentru monitorizarea drumurilor.
Apple foloseste echipament LIDAR pentru a-si putea dezvolta software-ul de ghidare autonoma pentru automobile, investitiile celor din Cupertino fiind de ordinul zecilor de milioane de dolari in masini, echipamente si ingineri. Apple a primit in 2017 autorizatia de a testa masini autonome pe drumurile din SUA, iar acum profita de ea pentru a culege cat mai multe date pentru software-ul sau.
“Apple Inc. has expanded its California self-driving test fleet to 27 vehicles as it accelerates efforts to catch up with competitors such as Alphabet Inc’s Waymo. Since receiving a permit to test three autonomous cars in California last April, the iPhone maker has registered 24 more Lexus RX450h sport-utility vehicles, the California Department of Motor Vehicles said.”
Presedintele Apple, Tim Cook, a recunoscut la un moment dat interesul companiei Apple vis-a-vis de dezvoltarea de masini autonome, zvonuri mai vechi spunand chiar ca Apple dezvolta o masina in California. Aceste planuri au fost abandonate din cauza complexitatii dezvoltarii unui automobil, Apple rezumandu-se la dezvoltarea de software pentru ghidare autonoma pe care vrea sa il vanda producatorilor de automobile, care dezvolta de ceva ani sisteme similare.
Pana la urma dezvolta doar soft-ul , pentru ca masinile nu sunt ale lor si nici echipamentul.
Mai e mult pana departe !
Oricum nu is capabili sa dezvolte o masina. E prea mult pt ei deoarece nu au nici un fel de know how. La masina vb de peste 10.000 de piese conectate si in miscare , nu de un breton si rahatei plutitori
Mai bine ar dezvolta o iCar, s-ar urca Cuc in ea și s-ar arunca in râu cu ea. Dacă Apple ar scoate o mașina, cu siguranță vor porni de la un preț aberant de 150.000$, ca doar are m-ar pe spate. Au pregătit cei de la Byton o mașina electrică cu in preț de pornire de la 45.000$ de nici Tesla nu o sa mai vândă mașini. Și sunt din ce in ce mai mulți fabricanții care scot mașini electrice foarte bune și foarte accesibile ca preț.
Diferența e mare…cum ar fi: Tesla are linie de asamblare…?