Planeta Venus: Cercetatorii sunt ULUITI de Ceea ce au Vazut

Planeta Venus a uluit cercetatorii din intreaga lume cu ceea ce le-a dezvaluit, acestia neavand deocamdata o explicatie pentru descoperirile facute.

planeta Venus rotatie

Planeta Venus ramane o sursa de uluire pentru cercetatorii din intreaga lume, mai ales cand au ocazia de a face descoperiri care nu sunt chiar atat de dese, dar sunt extrem de importante. Mai exact, cercetatorii au reusit sa descopere ca “valurile atmosferice” pe care le-au observat pe planeta Venus sunt ceea ce mentin rotatia planetei la valorile actuale, descoperirea fiind una extrem de importanta pentru intreaga comunitate astronomica, ceea ce ridica si multe intrebari.

Planeta Venus are o atmosfera care se invarte chiar mai rapid decat planeta insesi, ceea ce ne dezvaluie ceva ce nimeni nu credea ca ar putea fi posibil undeva prin univers, dar iata ca asta se intampla. Atmosfera de pe planeta Venus se invarte cel mai rapid in apropierea ecuatorului planetei, acele valuri atmosferice fiind formate din cauza radiatiilor solare care incalzesc foarte mult planeta ziua, si o racoresc foarte mult noaptea, fenomenul fiind unul neobisnuit.

Planeta Venus: Cercetatorii sunt ULUITI de Ceea ce au Vazut

planeta venus rotatie atmosfera

Planeta Venus are o situatie complet diferita in apropierea polilor sai, aici efectul acestor valuri atmosferice nefiind la fel de pronuntat, ceea ce desigur ca i-a surprins pe foarte multi dintre cercetatori. Conform descoperirilor de pana acum, planeta Venus se invarte foarte incet, avand nevoie de 243 de zile pentru a se roti o singura data in jurul axei sale, insa atmosfera se invarte de 60 de ori mai rapid, ceea ce este foarte neobisnuit.

Planeta Venus are viteze de rotatie mai mici pentru atmosfera in zonele cele mai apropiate de suprafata, si viteze mai mari pe masura ce ne apropiem de spatiul cosmic, acolo o rotatie in jurul axei durand doar 4 zile. Cercetatorii n-au inteles prea bine de ce aceasta rotatie este diferita pentru planeta Venus si atmosfera sa, insa continua sa investigheze pentru a descoperi eventuale indicii care sa ii ajute sa poata intelege mai bine de ce se intampla fenomenul.

Planeta Venus urmeaza sa aiba o nava spatiala de monitorizare trimisa curand de catre cei de la NASA, si va fi extrem de interesant de vazut ce anume ar putea dezvalui aceasta despre corpul ceresc.