Planeta Jupiter: Fenomenul INCREDIBIL Anuntat de Cercetatori

Planeta Jupiter are dezvaluit un fenomen incredibil de catre cercetatori, iata ce au descoperit acestia la atat de mare distanta de Pamant, si cat conteaza.

Planeta Jupiter valuri

Planeta Jupiter este din nou in centrul unui anunt incredibil, iar asta deoarece oamenii de stiinta au descoperit ceva ce nu au observat pana in momentul de fata, dar ceva care are o importanta foarte mare. Planeta Jupiter are cateva luni care o orbiteaza in momentul de fata, iar cercetatorii au descoperit ca acestea au efecte gravitationale insemnate una impotriva celeilalte, si asta genereaza valuri puternice in marile care exista pe suprafata lor.

Planeta Jupiter are deasemenea un efect important asupra lunilor cu puternica sa forta gravitationala, insa fiecare dintre luni este deasemenea afectata de puterea gravitationala a celeilalte, iar asa au ajuns oamenii de stiinta la concluzia ca s-a forma valurile de pe marile lor. Interesant este ca aceste forte gravitationale exercitate de catre luni genereaza mai muilta caldura decat forta gravitationala pe care o exercita planeta Jupiter asupra lor.

Planeta Jupiter: Fenomenul INCREDIBIL Anuntat de Cercetatori

Planeta Jupiter este cea mai mare din sistemul solar, iar fortele sale gravitationale sunt uriase, modificand chiar si forma lunilor care o orbiteaza, insa se pare ca lunile intre ele au efect gravitational mai puternic. Oamenii de stiinta au observat lunile Io, Europa, Callisto, si Ganymede, toate in orbita pe langa planeta Jupiter, iar ultimele trei au oceane foarte mare de apa lichida sub suprafata inghetata, in timp ce Io ar avea un ocean subacvatic de lava.

“A new study argues that Jupiter’s four largest moons may have a bigger influence on each other’s tides than Jupiter itself does. The findings suggest that oceans on these moons could then generate more heat from friction and could be more suitable to hosting life than previously thought. Jupiter is the largest planet in the solar system, so it stands to reason that it would have the largest influence on the tides of its ocean moons. But according to the new research, a bigger gravitational tug doesn’t necessarily translate to higher tides if the timing is off.”

Planeta Jupiter ar genera, cu forta sa gravitationala, valuri in mari care ar avea pana la 200 de metri adancime, insa in cazul Io e vorba de o forta mai puternica, capabila sa genereze valuri in mari adanci si de 80 de kilometri. Diferenta intre fortele exercitate de catre planeta Jupiter si lunile sale este uriasa, insa oamenii de stiinta cred ca felul in care orbitele lunilor sunt sincronizate face posibila aceasta diferenta uriasa intre ele, chiar daca dimensiunile lor totale sunt mici.

Planeta Jupiter afecteaza in cu totul alte moduri lunile care o orbiteaza, astfel ca va fi interesant de vazut si ce altceva vor mai descoperi oamenii de stiinta in urma analizelor care mai sunt facute in momentul de fata.