Planeta Pluto: URIASA Surpriza, Anuntul Oamenilor de Stiinta

Planeta Pluto este in centrul unei surprize uriase anuntate de catre oamenii de stiinta, iata ce au descoperit ei din observatiile facute pentru ea.

Planeta Pluto compozitie

Planeta Pluto, cea pe care administratorul NASA o considera a fi o planeta, dar foarte multa lume nu o vede la fel, este in centrul unui anunt extrem de interesant astazi pentru ca au fost descoperite cateva surprize extrem de interesante in legatura cu ea. Conform oamenilor de stiinta care au observat planeta Pluto indeaproape, se pare ca aceasta are cateva puncte similare cu 5 dintre cele mai mari luni pe care le are planeta Uranus.

Planeta Pluto ar avea o compozitie a materialelor interne care ar fi foarte similara cu cele observate pe 5 dintre cele mai mari luni pe care le are planeta Uranus, iar asta spune foarte multe despre modul in care s-au format ele. Planeta Pluto este inghetata si pietroasa, la fel ca si cele 5 luni pe care le are planeta Uranus, iar asta pentru ca toate se afla la distanta foarte mare de soare, de minim 20 de ori mai mar decat cea dintre Pamant si stea.

Planeta Pluto: URIASA Surpriza, Anuntul Oamenilor de Stiinta

Planeta Pluto s-ar si fi format la fel ca principalele 5 luni pe care le are planeta Uranus, iar asta in conditiile in care toate se afla la distante atat de mari fata de soare, incat influenta sa a fost practic inexistenta pentru fiecare. Atat in cazul situatiei pe care o are planeta Pluto, cat si in cazul celorlalte luni vorbim despre zone atat de neprietenoase incat e cam imposibil ca viata sa existe acolo, dar e nevoie de mult mai multa cercetare pentru asta.

“Conform imaginilor în infraroșu ale celor cinci luni principale ale lui Uranus, compoziția lor este mai apropiată de cea a planetelor pitice precum Pluto și Haumea – obiecte compacte, stâncoase, cu o crustă de gheață – decât compoziția mai pufoasă a lunilor Uraniei mai mici. A fost un profil familiar de reținere a căldurii și de răcire – cel mai apropiat meci sunt planetele pitice precum Pluto și Haumea, cu corpurile lor stâncoase dense și suprafețele încrustate cu gheață. Acest lucru sugerează că Titania, Oberon, Umbriel, Ariel și Miranda sunt construite în același mod – deși compoziția chimică exactă a rocii și a gheții de pe aceasta nu este încă determinată.”

Planeta Pluto a fost observata de catre oamenii de stiinta doar in baza datelor adunate de catre telescoapele care cau fost indreptate spre ea de pe Pamant, sau din orbita Pamantului, deci foarte multe despre corpul cosmic nu se cunosc. Cercetatorii vor cu siguranta sa descopere tot ceea ce se poate in legatura cu planeta Pluto, si isi vor intensivica observatiile, insa asta inseamna ca vom avea mult de asteptat pana vom afla alte date.

Planeta Pluto ramane totusi una de interes, si e doar unul dintre obiectele cosmice de la marginea sistemului solar care sunt de interes pentru oamenii de stiinta, ei cautand pe acolo inclusiv o posibila gaura neagra.