Planeta Saturn: Descoperirea ULUITOARE, era Crezut IMPOSIBIL

Planeta Saturn este in centrul unei descoperiri uluitoare care ne dezvaluie ceva ce nu era crezut posibil de catre oamenii de stiinta pana acum.

Planeta Saturn inclinare

Planeta Saturn are dezvaluita o descoperire uluitoare care a fost posibila dupa ani, si ani, de cercetare care au implicat corpul cosmic, si vorbim despre un anunt care a luat prin surprindere foarte multa lume. Mai exact, oamenii de stiinta care monitorizeaza cu atentie planeta Saturn au ajuns la concluzia ca inclinarea acesteia se datoreaza de fapt lunilor care o orbiteaza, si nu vreunui alt eveniment care ar fi avut loc in perioada in care ea s-a format asa cum o stim.

Planeta Saturn are o rotatie inclinata in jurul axei sale, iar oamenii de stiinta au cautat indelung raspunsuri pentru aceasta situatie, ele venind intr-un final impreuna cu aceasta descoperire impresionanta. Se pare ca migrarea lunilor care sunt in orbita pe langa planeta Saturn sunt “vinovate” de aceasta situatie, iar Titan ar fi cea care a avut cel mai mare impact pentru felul in care rotatia planetei injurul axei sale a avut loc de-a lungul timpului.

Planeta Saturn: Descoperirea ULUITOARE, era Crezut IMPOSIBIL

Planeta Saturn se inclina tot mai mult pe masura ce lunile sale se indeparteaza de ea, iar acest lucru se intampla in mod constant, astfel ca peste sute de milioane de ani gradul de inclinare va fi si mai mare. Se pare ca de un miliard de ani dureaza acest proces care a dus la inclinarea pe care o vedem pentru planeta Saturn, aceasta fiind de 27 de grade in momentul de fata, dar cel mai probabil ea va creste gradual peste inca 1 miliard de ani.

“Observațiile recente au arătat că Titan și celelalte luni se îndepărtează treptat de Saturn mult mai repede decât estimaseră astronomii anterior. Prin încorporarea acestei rate crescute de migrație în calculele lor, cercetătorii au ajuns la concluzia că acest proces afectează înclinația axei de rotație a lui Saturn: pe măsură ce sateliții săi se îndepărtează mai mult, planeta se înclină din ce în ce mai mult.”

Planeta Saturn a avut acum cativa ani formulata o teorie conform careia planeta nu s-ar mai inclina de ceva vreme, si ca totul a aparut din cauza planetei Neptun, insa realitatea e alta. Lunile sunt cele care afecteaza planeta Saturn, dar e imposibil de vazut ce se va intampla peste inca un miliard de ani, iar daca omenirea va mai exista atunci, e improbabil sa stie despre ce vorbim acum, dar procesul prin care trece planeta va continua.

Planeta Saturn nu mai este in mod activ monitorizata de catre vreo nava spatiala in momentul de fata, insa este de asteptat ca noi misiuni sa fie lansate catre ea in viitorul nu foarte indepartat.