Planeta Marte: Imaginea INCREDIBILA cu o Descoperire Majora

Planeta Marte santuri

Planeta Marte are o noua imagine incredibila publicata de catre Agentia Spatiala Europeana, ESA, pentru a dezvalui o descoperire importanta care ar putea influenta intr-o mare masura misiunile catre planeta. Mai exact, cei de la ESA au inregistrat o imagine impresionanta cu o portiune dintr-o vasta zona afectata de activitatea vulcanica de pe planeta Marte, iar in interiorul ramasitelor acestei activitati ar putea sta indicii cu privire la felul in care omenirea ar putea supravietui acolo.

Planeta Marte are inregistrata aceasta imagine in zona Elysium Planitia, pe acolo trecand santuri lungi de aproximativ 1000 de kilometri si cu grosimi de pana la 2 kilometri, in anumite zone din suprafata respectiva. Adancimea acestora ajunge pana la cateva sute de metri, conform celor de la ESA care in momentul de fata incearca sa analizeze imaginile facute pe planeta Marte pentru a descoperi si ce compozitie ar avea solul din respectiva regiune afectata de activitatea vulcanica.

Planeta Marte: Imaginea INCREDIBILA cu o Descoperire Majora

Planeta Marte santuri vulcanice
FOTO: ESA/Roscosmos/CaSSIS.

Planeta Marte are in respectiva zona si multe cratere de impact cu diverse obiecte din spatiul cosmic, insa ESA s-a concentrat pe santurile generate de catre activitatea vulcanica, o sursa de posibila misiuni de explorare. Cei de la ESA nu pot sa vada prea adanc sub suprafata de pe planeta Marte, astfel ca e greu de spus ce fel de secrete se ascund acolo in momentul de fata, imaginile preluate de la mare atltitudine neputand oferi informatii prea multe nici despre activitatea seismica din zona.

“Se crede că cele două tranșee paralele albastre din această imagine, numite Cerberus Fossae, s-au format prin procese tectonice. Aleargă aproape o mie de km peste regiunea vulcanică. În această imagine, CaSSIS privește direct în jos într-una dintre aceste fisuri cu lățimea de 2 km. Podeaua de aici are o adâncime de câteva sute de metri și este umplută cu nisip cu granulație grosieră, probabil bazaltică în compoziție, care apare albastru în imaginea compozită de culoare falsă CaSSIS. Câmpiile vulcanice plate din apropiere sunt străpunse de mici cratere de impact, care expun posibil aceleași materiale bazaltice pe care le vedem în Cerberus Fossae.”

Planeta Marte urmeaza sa fie o “casa” pentru astronauti dupa 2030, iar asta pentru ca sunt pregatite mai multe misiuni care au menirea de a duce oamenii acolo cat se poate de repede. Pana atunci, atat ESA, cat si NASA, incaerca sa descopere cat mai multe dintre secretele pe care le are planeta Marte, astfel ca imaginile de acest gen vor continua sa apara pentru ca pot dezvalui foarte multe informatii in legatura cu ceea ce se intampla acum acolo.

Planeta Marte este intre timp vizitata de catre o varietate de sonde spatiale, dar si de cativa roboti, inclusiv o drona, interesul omenirii vis-a-vis de aceasta planeta fiind surprinzator de mare.