Planeta Marte: ANOMALIA Neasteptata care a Surprins Cercetatorii

Planeta Marte anomalie

Planeta Marte este cea mai intens studiata dintre planetele sistemului solar in momentul de fata, chiar daca nu este cea mai apropiata fata de Pamant, ea este vizitata de catre o serie de sonde spatiale care incearca sa descopere mai multe dintre cele care se intampla acolo. Cei de la NASA au 2 roboti si un elicopter pe suprafata de pe planeta Marte, iar pe 18 septembrie ar fi trebuit sa faca un nou zbor cu el, dar o anomalie a impiedicat ducerea misiunii la bun sfarsit.

Planeta Marte nu este tocmai una care sa fie prietenoasa cu orice fel de obiecte se afla pe suprafata sa, iar ceea ce a fost observat de catre oamenii de stiinta cu elicopterul a impiedicat initierea unui zbor cu o viteza de rotatie mai mare pentru elicele sale. Cei de la NASA au spus ca elicopterul a detectat doua anomalii la servomotoarele in baza carora functioneaza mecanismele elicelor, astfel ca echipa de cercetatori a decis sa nu initieze noul zbor pe planeta Marte.

Planeta Marte: ANOMALIA Neasteptata care a Surprins Cercetatorii

Planeta Marte a fost survolata de catre acest elicopter in cateva zbouri, insa cei de la NASA nu au riscat sa ridice din nou elicopterele avand in vedere ca servomotoarele au detectat anomalii care ar fi putut duce la prabusirea lui. In aceasta idee, NASA a decis sa faca noi investigatii pentru a vedea daca problema acelor componente este reala, sau doar o detectare eronata, iar abia apoi va incerca sa-l ridice din nou pe planeta Marte.

“Iată ce s-a întâmplat: Ingeniozitatea a detectat o anomalie în două dintre micile servo-motoare de control al zborului (sau pur și simplu „servo”) în timpul verificării automate înainte de zbor și a făcut exact ceea ce trebuia să facă: a anulat zborul. Servomotorele sunt mult mai mici decât motoarele care rotesc rotoarele, dar lucrează foarte mult și sunt esențiale pentru un zbor stabil și controlat.”

Planeta Marte, in calatoria sa prin sistemul solar, va fi in urmatoarele doua saptamani in spatele soarelui, deci nu va putea fi facuta vreo comunicare cu Pamantul, iar NASA isi va suspenda misiunile pana cand ea va reveni in orbita de comunicare. Intre timp, inginerii celor de la NASA vor incerca sa afle care sunt problemele cu elicopterul care ar trebui sa zboare peste planeta Marte, insa este impiedicat de probleme de acest gen care sunt foarte serioase.

Planeta Marte va fi explorata in continuare de catre cei de la NASA in urmatoarele luni si in urmatorii ani, asa ca va fi foarte interesant de vazut ce anume vor mai descoperi oamenii de stiinta pe corpul cosmic.