Planeta Marte: Descoperirea ISTORICA, Cercetatorii Uimiti

Planeta Marte miscare

Planeta Marte are facuta o noua descoperire istorica de catre cercetatorii celor de la NASA, iar asta pentru ca vorbim despre o observare pe care pana acum nimeni nu a reusit sa o faca pentru planeta. Mai exact, folosind robotul InSight, aflat pe suprafata de pe planeta Marte, cei de la NASA au reusit sa detecteze cele mai puternice cutremure de pana acum care au avut loc pe suprafata corpului cosmic, iar asta este o descoperire istorica realizata de oamenii de stiinta.

Planeta Marte a generat pe 25 august doua cutremure care au avut magnitudinea de 4.2 si 4.1 grade pe scara Richter, insa pe 18 septembrie a detectat inca unul de aproximativ 4.2 grade. Partea cea mai neasteptata este ca in cazul ultimului cutremur inregistrat pe planeta Marte vorbim despre o durata de 90 de minute, una foarte mare pentru orice fel de cutremur, in special cele care au fost inregistrate pana in momentul de fata pe Pamant.

Planeta Marte: Descoperirea ISTORICA, Cercetatorii Uimiti

Planeta Marte a avut in 2019 inregistrate ultimele cutremure puternice, insa atunci a fost vorba despre unele care au avut 3.7 grade pe scara Richter, deci in aceasta situatie vorbim despre miscari de 5 ori mai puternice. Cutremurul care a fost inregistrat in data de 18 septembrie a avut loc la aproximati 8500 de kilometri distanta de locatia in care se afla robotul InSight pe planeta Marte, fiind si cel mai indepartat detectat pana in momentul de fata de catre el.

“Chiar și după mai bine de doi ani, Marte pare să ne fi dat ceva nou cu aceste două cutremure, care au caracteristici unice. Dacă nu am fi acționat rapid la începutul acestui an, s-ar putea să fi ratat o știință grozavă.”

Planeta Marte a avut deasemenea aceste cutremure detectate si al frecvente diferite, ceea ce desigur ca nu e tocmai normal nici pentru inregistrarile facute pe Pamant, insa acolo lucrurile sunt mult diferite. Sonda InSight a avut si o serie de probleme serioase cu nivelul de energie disponibil pentru a supraveghea mai atent ceea ce se intampla pe planeta Marte, dar lucrurile s-au rezolvat destul de rapid pentru ca procesul de observare sa poata continua fara probleme.

Planeta Marte va fi in continuare monitorizata de catre sonda InSight, asa ca ramane sa vedem ce noutati majore vor mai fi descoperite de catre oamenii de stiinta in cursul anilor urmatori.